Noul ML versus Cayenne, X5, Touareg şi RRS

Autor: Andrei Nan 12 mart. 2012 Teste comparative

În spiritul clasic al luptei dintre mărci, cel mai nou model de pe piaţă trebuie să fie cel mai puternic. Mercedes-Benz nu se dezminte şi avem noul ML, mai potent decât toate celelalte modele concurente din test. Este drept, diferenţa de putere este mică, de ordinul cailor putere, dar cuplul este serios mai mare decât ce oferă concurenţa. Nici RRS 2012, cu motor îmbunătăţit şi în premieră cu transmisia automată cu opt trepte, nu este mai puternic. Cayenne şi Touareg au câte 245 CP şi câte 550 Nm, X5 are 245 CP şi 540 Nm, iar RRS şi ML sunt cele mai puternice maşini din test, cu câte 256 CP şi 600 Nm, respectiv 258 CP şi 620 Nm. ML nu excelează doar la valorile de putere, el este cel mai rapid, cel mai economic şi poluează cel mai puţin. Şi aici, atenţie, diferenţele sunt foarte mici, dar pentru cei care cumpără o maşină cu datele tehnice în faţă, valorile mai bune ale noii Clasa M vor fi câştigătoare.

Model BMW X5 xDrive 30d Mercedes-Benz ML 350 Bluetec Porsche Cayenne diesel Range Rover Sport SDV6 VW Touareg V6 TDI BM
Cilindree (cmc) 2.993 2.987 2.967 2.993 2.967
Putere maximă (CP/RPM) 245/ 4.000 258/ 3.600 245/ 3.800 256/ 4.000 245/ 3.800
Cuplu maxim (Nm/RPM) 540/ 1.750 620/ 1.600 550/ 1.750 600/ 2.000 550/ 1.750
Transmisie ZF Opt trepte 7G-Tronic PLUS ZF Opt trepte ZF Opt trepte ZF Opt trepte

Bineînţeles, socoteala de pe hârtie nu se potriveşte întotdeauna cu plăcerea de la volan. Voi vorbi întâi despre noul ML, vedeta şi actorul principal al testului nostru. Mai mare şi mai puternic ca niciodată, dar cu o masă proprie comparabilă cu cea a lui X5, Cayenne sau Touareg, noul ML va fi o revelaţie pentru cei care se vor urca la volanul său. Iar celor care au condus fostul model, ML 350 BlueTEC, li se va părea o navă spaţială. Dintre toate SUV-urile din lume, momentan ML este cel mai confortabil. Suspensia pneumatică este silenţioasă, extrem de plăcută, iar antifonarea este exemplară. Confortul noului ML te face să te simţi aproape ca într-un S, iar acesta este cel mai mare compliment pe care îl poţi aduce unei maşini de familie. Direcţia este precisă, iar ţinuta de drum este mai sportivă ca niciodată.

Model BMW X5 xDrive 30d Mercedes-Benz ML 350 Bluetec Porsche Cayenne diesel Range Rover Sport SDV6 VW Touareg V6 TDI BM
0 – 100 km/h (sec.) 7.6 7.4 7.6 8.9 7.6
Viteză maximă (km/h) 210 224 220 200 220
Consum mediu (l/100 km) 7.4 6.8 7.2 8.8 7.2

Pentru că maşina din test nu era echipată cu barele stabilizatoare active, performanţele acestui model, dinamic vorbind, sunt însă sub cele ale concurenţei. X5 rămâne regele şoselelor asfaltate perfect, direcţia, cutia şi motorul funcţionează într-o armonie sportivă impresionantă încă din dotarea standard, fără Active Steering. Chiar dacă nu este atât de puternic precum ML-ul, X5 se simte de parcă ar avea 50 CP în plus peste acesta, iar acest lucru se datorează suspensiilor şi transmisiei. Reversul medaliei este însă dureros, la propriu. Chiar şi cu jante de 18 inchi, suspensiile lui X5 te zdruncină serios chiar şi pe denivelări mici şi medii, întâlnite pe multe dintre drumurile noastre. Faţă de noul ML, aş putea spune că X5 nu are confort mai deloc.

La fel de plăcut la conducere, rapid şi sportiv este, evident, Cayenne. Cu un răspuns foarte bun al motorului, o direcţie perfectă şi o manevrabilitate exemplară, Cayenne este la fel de bun precum X5, chiar dacă pentru acest lucru este nevoie să umbli pe lista de opţionale. Revin la ce am spus mai devreme, nu are rost să comentăm preţurile mari ale lui Porsche, ele trebuie luate ca atare, acceptate sau achitate, după posibilităţi. Din punctul de vedere al confortului, Cayenne nu este la fel de neplăcut precum X5, dar nici nu este un covor fermecat precum ML.

Aproape de acest sentiment este RRS. În versiunea 2012, maşina asta este cel mai bun RRS construit vreodată. Problema consumului a fost rezolvată, dinamica este îmbunătăţită, motorul este mai puternic. Cu siguranţă, familia Kardashian nu a fost niciodată atât de fericită, acum că RRS este mai bun ca niciodată. Cel puţin partea sa feminină, pentru că, sincer, RRS pare construit pentru femei. Poziţia de conducere foarte înaltă şi tot show-off-ul pătrăţos al designului interior şi exterior menit să-ţi transmită un sentiment de siguranţă extremă au fost şi vor fi iubite de toate femeile din lume. La fel şi confortul, de cinci ori mai bun decât în toate maşinile din test şi la fel de bun ca în ML. Suspensia pneumatică a lui Range este minunată şi diferenţa dintre RRS şi ML este dată doar de motorul mult mai zgomotos de sub capota SUV-ului britanic. De fapt, RRS este cel mai zgomotos din test şi, din păcate, datorită greutăţii mai mari cu 400 kg decât a tuturor concurenţilor, este cel mai greoi pe viraje, în ciuda lui Terrain Response, a noii cutii şi a motorului îmbunătăţit. Ruliul este uriaş, direcţia are o demultiplicare prea mare şi la viteze ridicate pe viraje poziţia înaltă de conducere accentuează o senzaţie de nesiguranţă, pe care doar în RRS o resimţi.

Touareg este cea mai plăcută surpriză a testului, deoarece oferă un echilibru perfect între partea dinamică şi cea confortabilă. Ca dinamică, Touareg poate fi poziţionat după X5 şi Cayenne, iar din punct de vedere al confortului, după ML şi RRS. La fel ca la toate capitolele unde concurează, Touareg reprezintă un echilibru pe care niciun alt constructor din acest segment nu a reuşit până acum să-l creeze. Nu cred că VW va reuşi să devină un fel de Apple al lumii auto din punct de vedere al designului pentru că deja a izbutit acest lucru, măcar dacă e să luăm în seamă conceptul de SUV premium al lui Touareg.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide