Roşii, mici şi rele: KIA Rio 1.4 DSL vs. Toyota Yaris 1.4 D-4D

Autor: Bogdan Iordache 11 ian. 2012 Teste comparative

Ambele modele din acest comparativ aveau sub capote motoare diesel. KIA Rio unul de 1.396 cmc şi 90 CP, cu un cuplu maxim de 220 Nm/1.750-2.750 rpm, iar Toyota Yaris unul de 1.364 cmc, având tot 90 CP, dar un cuplu maxim mai mic, de 205 Nm/1.800-2.800 rpm.

Motoarele lui Rio şi Yaris au aceeasi putere si cam aceeasi cilindree si cuplu maxim

Dacă în cazul lui KIA Rio pornirea motorului se poate face şi de la buton (opţiune care costă 322 euro), la Yaris acest lucru e posibil doar în nivelul superior de echipare Sol, aşa încât modelul de test putea fi pornit doar în mod clasic, cu cheia de contact. Oricum, efectul este aproape acelaşi: cel de la volan realizează fără dubii că sub capotă are un motor diesel, Rio părând o idee mai bine antifonată.

Am remarcat pe pagina precedentă că Rio oferă indicatoare şi un volan cu look mai sportiv. Însă adevărul este că, o dată ce strângi volanul în mâini, realizezi că Toyota Yaris e avantajată, având o priză mai bună şi un feeling mai plăcut pentru tapiţeria din piele cu care este îmbrăcat. În plus, volanul montat de Toyota are o mică teşitură în partea inferioară, care te face să intri la idei.

Yaris are un volan mai placut si o timonerie mai exacta

Idei confirmate în scurt timp de timoneria mai bună a schimbătorului de pe Yaris, care, deşi are tot 6 trepte ca şi Rio, oferă o precizie de invidiat, mai ales într-un tempo ridicat – în regim mai sportiv, timoneria schimbătorului lui Rio suferă uneori de imprecizie, iar măciulia lui Yaris e mai plăcută la manevrare.

Însă Rio oferă opţional pedale din aluminiu (doar 16 euro în plus), ceea ce înseamnă că e şi sportivă? Nu e sportivă, dar Rio oferă un comportament destul de agil pe şosea. Motorul trage bine, chiar şi la turaţiile mici, iar reprizele sunt mai mult decât mulţumitoare.

Rio e mai grea decat Yaris, iar demarajul 0-100 km/h e mai slab cu 3 secunde

Însă Toyota Yaris se dovedeşte mai educată într-ale dinamicii. Motorul este mai prompt şi urcă mai vioi în ture, ceea ce se observă şi pe hârtie: diferenţa între demarajele de la 0 la 100 km/h între cele două maşini este de peste 3 secunde! Diferenţă care se transpune şi în realitate, pe şosea Yaris simţindu-se clar mai potentă.

Bineînţeles, unul dintre factori îl reprezintă şi masa lui Rio, cu 130 kg mai mare decât cea a lui Yaris, aşa încât nu este de mirare că Yaris e mai agilă. Însă citadina celor de la Toyota stă mai bine şi în privinţa compromisului oferit de suspensie, care reuşeşte să ofere un bun nivel de confort pe denivelări în condiţiile în care pe virajele rapide caracterul subvirator poate fi ţinut foarte bine în frâu, chiar şi cu roţile de 15 inch.

Trenul de rulare al lui Yaris ofera un mai bun compromis intre confort si sportivitate decat Rio

Rio se dovedeşte mai mult rigidă decât confortabilă, în primul rând din cauza jantelor de 17 inch, încălţate cu pneuri cu talon relativ mic (205/45 R 17). În curbe stă bine, fiind controlabilă, dar şi aici se simte diferenţa faţă de Yaris, modelul coreean având un caracter subvirator mai pronunţat, în timp ce direcţia nu are un feedback la fel de bun ca al japonezei.

Per ansamblu, specialiştii Toyota e clar că s-au concentrat pe ceea ce nu se vede, Yaris având performanţe mai bune, direcţie mai bune, frâne mai bune, suspensie mai bună. Deci Yaris dovedeşte un comportament rutier peste cel al lui KIA Rio. Coreenii şi-au făcut temele, ce-i drept, însă Rio se situează doar în media categoriei sale ca dinamică, faţă de Yaris, care ocupă fără probleme o poziţie foarte bună pe podium.

Să vedem cât costă şi ce oferă cele două maşini, pe ultima pagină

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide