Toyota Prius versus Honda Insight

Constantin Ciobanu este primul român care scrie un test comparativ despre cele mai importante şi avansate modele hibride disponibile momentan în lume.

Toyota Prius versus Honda Insight Toyota Prius versus Honda Insight

Am pus faţă în faţă două maşini, cu intenţia iniţială de a face un comparativ. Le-am privit mai bine şi am realizat că suntem uşor cam ambiţioşi, planurile fiindu-ne stricate de noul Prius, care s-a maturizat, a crescut în dimensiuni.

Ne-am stors puţin creierele pentru a inventa ceva dramatic, pentru a descoperi o locaţie pentru sesiunea foto, dar, după vacanţa de vară, creieraşele noastre încă erau amorţite. Într-un final, ne-am propus să plimbăm aceste maşini, să vedem cum sunt ele în viaţa de zi cu zi, cum răspund nevoilor unui român care trăieşte în România.

Prin urmare, am avut grijă să nu lipsească din meniu trafic urban sufocant, sesiune de autostradă, drumuri judeţene, şi, de ce nu, o secţiune virajată, ca să vedem câtă viaţă există în aceste "automobile".

Acum sper să nu se considere nimeni ofensat de ghilimele, ele se datorează nevoii celui de la tastatură de a accepta ideea că încet, dar sigur, lumea auto se schimbă... ce noutate! ¤&¤/&¤%(()9....Aş încerca o descriere în paralel a celor două modele, dar parcă îmi este frică să nu mă rătacesc în detalii şi să nu mai înţeleagă nimeni nimic.


Prius 3.0

Vedeta, incontestabil, este Prius, lucru care nu ar trebui să aducă vreo ofensă lui Insight, şi asta pentru că cei care au contribuit la naşterea lor au decis "destine" şi moduri de exprimare total diferite.
Toyota Prius este deja la a treia generaţie, sau a patra, dacă numim model nou faceliftul primei generaţii din 2001, impresionant pentru un hybrid în condiţiile în care unii constructori debutează zilele acestea în segmentul compact.

Generaţia anterioară avea ceva aparte, avea acel grad de abstract şi straniu care o scotea în faţă din punct de vedere al designului. Era ceva pe care dacă îl vedeai, nu îl uitai aşa uşor. Noua generaţie, deşi continuă povestea, păstrează aceeaşi linie, dar parcă pierde din exotism.

Poate şi pentru că noul model a crescut în dimensiuni, poate şi pentru că nivelul de finisare al exteriorului a evoluat imens, iar toate acestea transformă Prius într-un automobil contemporan din punct de vedere optic.

Pentru a înţelege mai bine noul Prius, acesta este construit pe platforma lui Avensis, dar la care s-a renunţat la suspensia multilink spate pentru o punte semirigidă, din dorinţa de a câştiga spaţiu şi, de ce nu, a face şi ceva economii. Nu vreau să îmi imaginez câţi bani au fost investiţi în dezvoltarea acestui model.

Totuşi ar putea exista voci care să considere că designul exterior e uşor încărcat, dar nimic nu are rol estetic, totul a fost gândit din punct de vedere aerodinamic, iar Prius se laudă cu un Cx de 0,25. Doar din aerodinamică s-a reuşit reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 14% comparativ cu vechea generaţie

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.