Opel Insignia OPC pe circuit

Autor: Adrian Mihălţianu acum 11 ani Teste speciale

Insignia OPC, pregatita de actiuneOpel Insignia OPC:
înalta tehnologie condimentează pasiunea pentru condus

  • Caracteristicile îndrăzneţe ale designului interior şi exterior
    accelerează bătăile inimii
  • Cel mai puternic Opel al tuturor timpurilor este propulsat de
    motorul 2.8 V6 Turbo de 239 kW/325 CP
  • Şasiul mecatronic perfecţionat, în combinaţie cu tracţiune
    adaptivă 4×4, prevesteşte eficienţă şi distracţie

Opel dă un nou nume conducerii dinamice şi pasionale: Insignia
OPC. Puternicul motor 2.8 V6 Turbo cu 239 kW/325 CP şi un cuplu
impresionant de 435 Nm face din aceasta cel mai puternic
autovehicul de serie. Variantele Insignia sedan de înaltă
performanţă ating viteza maximă de 250 km/h (limitată) şi ajung de
la zero la 100 km/h în doar şase secunde. Varianta OPC a
autovehicului desemnat „Car of the Year 2009” va fi disponibilă din
această toamna în trei variante de caroserie: sedan, hatchback şi
Sports Tourer.

Marcând cea de-a zecea aniversare a gamei de succes OPC, Opel a
echipat modelul Insignia cu funcţii de înaltă tehnologie. Aceasta
este prima variantă OPC care oferă tracţiune integrală adaptivă şi
diferenţial spate cu alunecare limitată electronic ca dotări
standard. Sistemul de amortizare FlexRide este reglat special
pentru a oferi şoferilor OPC o experienţă mai activă în timpul
conducerii.

Scaunele faţă Recaro cu suport lombar cu patru poziţii şi
extensie pentru pernă sunt primele scaune de înaltă performanţă din
domeniu care au primit cel mai râvnit sigiliu de excelenţă din
partea experţilor ortopedici independenţi din cadrul asociaţiei
Aktion Gesunder Rücken (Asociaţia pentru sănătatea spatelui).

Aspectul autovehiculului este pe măsura performanţei acestuia,
având prize de aer în formă de dinţi de tigru integrate în bara de
protecţie faţă, praguri inferioare, spoiler spate integrat şi jante
OPC de 19″ proiectate special. Finisajele din crom satinat şi
ţevile de eşapament duble expresive integrate în bara de protecţie
spate sporesc farmecul acestui model.

În interior, designerii au creat un aspect sportiv, cu capitonaj
de culoare închisă, scaune faţă Recaro unice, un schimbător special
şi un volan performant, plat. Panoul de instrumente se aprinde în
roşu atunci când şoferul selectează modul OPC al sistemului
FlexRide, conferind autovehiculului un caracter sportiv.

„În timp ce versiunea ecoFLEX demonstrează angajamentul nostru
de a produce autovehicule ecologice remarcabile, versiunea OPC
condimentează familia Insignia. Aceasta însufleţeşte experienţa
trăită la volan,” a declarat Hans Demant, director general, Adam
Opel GmbH. „Aceasta deschide calea unei noi generaţii de
autovehicule OPC, cu o putere matură, o eficienţă rafinată şi
garantând multă distracţie.”

Şasiul este proiectat pentru o conducere sportivă şi
sigură, totuşi confortabilă

Pentru prima dată, un model OPC este echipat cu tracţiune
adaptivă 4×4 şi diferenţial spate cu alunecare limitată electronic
(eLSD). Sistemul de tracţiune integrală a fost recalibrat astfel
încât să adapteze distribuţia cuplului la filozofia sportivă a
modelului OPC.

Insignia OPC este prevăzută cu sistem electronic FlexRide care
reglează amortizoarele şi celelalte funcţii conform preferinţelor
şoferului. Şoferii OPC pot alege între modul standard implicit,
pentru o performanţă completă, acesta fiind ideal pentru conducerea
zilnică, şi modul special Sport, în care suspensiile şasiului devin
mai rigide şi este redusă înclinarea laterală, pentru o agilitate
sporită. Odată cu selectarea modului OPC, stilul de conducere intră
în cea de-a treia dimensiune: direcţia se îmbunătăţeşte,
acceleraţia devine mai sensibilă iar setările şasiului intră în
modul de performanţă. Butoanele luminează în roşu.

Suspensia faţă cu bare de înaltă performanţă (HiPerStrut) a fost
proiectată special pentru modelul OPC. Având funcţie de reducere a
unghiului de înclinare a pivotului de direcţie şi un ax de lungime
mai redusă, aceasta dezvoltă semnificativ bara McPherson a
modelului standard Insignia. HiPerStrut reduce reacţiile direcţiei
la cuplul motor, sporeşte aderenţa şi măreşte abilităţile de
virare, oferind şoferilor Insignia OPC sentimentul de noutate
aşteptat, cu o precizie şi un feedback îmbunătăţite.

Insignia OPC este echipată cu frâne faţă Brembo de 18″ cu
discuri mari, perforate, de 355 x 32 mm, etriere de înaltă
rezistenţă din aluminiu, cu patru pistoane şi plăcuţe de frână de
înaltă performanţă. Prevăzut cu o funcţie dezvoltată special pentru
modelul Insignia OPC, discurile flotante turnate, sistemul de
frânare faţă este alcătuit dintr-un rotor de frână din fontă şi un
tambur de frână din aluminiu.

După efectuarea de teste intensive pe drumurile publice şi pe
Nürburgring Nordschleife, inginerii de la Centrul de Performanţă
Opel din Rüsselsheim au selectat pneurile Pirelli P Zero 245/40,
care sunt prevăzute cu jante de 19″ fabricate prin flow forming.
Pentru jantele forjate de 20″ sunt disponibile pneurile opţionale
de 255/35.

Cel mai puternic motor de serie din istoria
Opel

Insignia OPC atinge o viteză maximă limitată de 250 km/h şi
sprintează de la zero la 100 km/h în 6 secunde. Flexibilitatea este
de asemenea remarcabilă: în doar 7,1 secunde, aceasta accelerează
de la 80 la 120 km/h în treapta a cincea de viteză.

Versiunea OPC de 239 kW/325 CP a motorului 2.8 V6 Turbo
beneficiază de o calibrare specifică a unităţii de gestionare a
motorului, de o presiune turbo mărită de 0,9 bar şi de un sistem de
eşapament reproiectat, cu reducerea semnificativă a
contrapresiunii. Dezvoltat de specialistul Remus, această linie de
eşapament din oţel inoxidabil este cu 20% mai uşoară decât cea
standard. Deoarece zgomotul este un factor atât de important în
evaluarea unui motor, inginerii de sunet Opel au dezvoltat noi tobe
de eşapament pentru partea centrală şi spate.

Motorul de înaltă tehnologie 2.8 V6 Turbo vine echipat cu
transmisie manuală cu 6 viteze. Pentru a oferi o performanţă
optimă, raportul de transmisie final a fost uşor redus, de la 3,76
la 3,90: 1 comparativ cu versiunile standard V6 Turbo Sport şi
Cosmo.

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...


Comentarii
Inchide