Opel Insignia OPC pe circuit

Autor: Adrian Mihălţianu acum 10 ani Teste speciale

Insignia OPC, tehnica de clasaOpel
introduce primul autovehicul OPC cu tracţiune integrală – Insignia
OPC

  • Şasiul mecatronic a fost dezvoltat special cu suspensie faţă
    nouă
  • Suspensia FlexRide a fost reglată pentru ambiţii mai
    sportive
  • Tracţiune adaptivă 4×4 cu diferenţial cu alunecare limitată
    electronic spate

Opel Insignia este primul model OPC care oferă tracţiune
integrală adaptivă cu diferenţial cu alunecare limitată electronic
în spate. În plus, sistemul de amortizare FlexRide a fost reglat
astfel încât să ofere şoferului performanţa aşteptată de la modelul
de vârf Insignia OPC.

Varianta OPC a Maşinii Anului 2009 are la bază şasiul complet
nou care a fost proiectat pentru Insignia. Pentru a se conforma
nivelului de performanţă al modelului Opel OPC, mult lăudatul şasiu
Insignia beneficiază de inovaţii şi rafinamente specifice, de
înaltă tehnologie.

„M-am implicat personal în dezvoltarea modelului Insignia OPC.
Obiectivul nostru a fost să concurăm cu cei mai buni din domeniu şi
a fost foarte plăcut să efectuăm testări extensive pe cea mai
dificilă pistă din lume, Nürburgring Nordschleife,” a declarat Hans
Demant, Directorul General al Adam Opel GmbH.

Suspensie fata modificataNoua suspensie
faţă îmbunătăţeşte modul de rulare şi manevrabilitatea, asigurând o
direcţie precisă

Şasiul mecatronic specific modelului Insignia OPC este prevăzut
cu o nouă suspensie faţă care îmbunătăţeşte performanţa de rulare
şi manevrabilitatea şi asigură o direcţie precisă, necesară în
cazul autovehiculelor de înaltă performanţă. Cea mai vizibilă
schimbare este garda la sol, care este cu 10 mm mai redusă decât în
cazul modelului Insignia AWD Sport. Însă majoritatea modificărilor
nu sunt vizibile cu ochiul liber.

Inginerii Opel OPC au dezvoltat în mod semnificativ bara
McPherson a modelului standard Insignia pentru a crea noua
suspensie faţă HiPerStrut (de la High Performance Strut – bară de
înaltă performanţă) care îmbunătăţeşte aderenţa şi măreşte puterea
de virare. Această suspensie utilizează aceleaşi puncte de fixare
pe caroserie ca şi suspensia standard McPherson, însă reduce
unghiul de înclinare a pivoţilor de direcţie de la 13° la 9° şi
reduce lungimea axului de la 67 mm la 44 mm.

Reducerea unghiului de înclinare a pivoţilor înseamnă un unghi
mai redus de cădere a roţilor în timpul efectuării de viraje şi,
prin urmare, o aderenţă sporită, putere mai mare şi linearitate
îmbunătăţită la efectuarea virajelor. Lungimea mai redusă a axului
reduce în mod semnificativ reacţiile direcţiei la cuplul motor,
sensibilitatea la drumurile cu obstacole şi la pneurile
deteriorate.

Mai mult, modelul Insignia OPC utilizează bucşe şi arcuri
specifice. Pentru a ajunge la echilibrul perfect, bara
stabilizatoare a devenit mai elastică cu 13,9% în partea din faţă
(26,8 x 4 mm faţă de 28 x 4 mm în cazul modelului Insignia Sport)
şi mai rigidă cu 9,3% în partea din spate (28 x 4 mm faţă de 26 x 4
mm), comparativ cu modelul Insignia Sport.

Sistem de franare BremboSistem de frânare Brembo de înaltă
tehnologie

Având în vedere performanţa ridicată a modelului Insignia OPC,
sistemul de frânare a fost îmbunătăţit considerabil. Inginerii OPC
şi specialistul italian Brembo au proiectat o soluţie de
amplificare a efectului de frânare de 18″ (17″ în cazul modelului
Insignia Sport) cu discuri ventilate mai mari şi perforate de 355 x
32 mm (337 x 30 mm în cazul modelului Insignia Sport) şi etriere cu
4 pistoane în partea din faţă. Insignia OPC este prevăzută de
asemenea cu plăcuţe de frână de înaltă performanţă.

Denumit „disc de frână flotant turnat”, originalitatea
sistemului dezvoltat de Brembo se datorează faptului că discurile
sunt fabricate din două materiale: un rotor din fontă este montat
pe un tambur din aluminiu, combinând astfel avantajele rezistenţei
la căldură oferite de fontă şi proprietăţile uşoare ale
aluminiului. În general, frânele prezintă o rezistenţă sporită la
temperaturi înalte în cazul frânării repetate şi o performanţă
îmbunătăţită în timpul frânărilor lungi şi temporare. În plus,
având o masă de 5,2 kg, etrierul faţă OPC este cu 2,5 kg mai uşor
decât unitatea standard a versiunii Sport. Mai mult, fiecare disc
faţă este mai uşor cu 1,4 kg (9,8 faţă de 11,2 kg). Acest lucru
permite reducerea masei nesuspendate, îmbunătăţind agilitatea,
precizia direcţiei şi manevrabilitatea.

După efectuarea unor teste intensive pe drumurile publice şi pe
Nürburgring Nordschleife, inginerii de la Centrul de Performanţă
Opel din Rüsselsheim au selectat pneurile Pirelli P Zero 245/40,
care sunt montate pe jantele specifice de 19″, fabricate prin flow
forming. Pentru jantele forjate de 20″ sunt disponibile pneurile
opţionale de 255/35.

Suspensie FlexRideSuspensia FlexRide reglată pentru OPC
permite trecerea de la un mod sport la unul şi mai sport şi apoi la
WOW

Insignia OPC este prevăzută cu sistem electronic FlexRide care
reglează amortizoarele şi celelalte funcţii de conducere conform
preferinţelor şoferului. În timp ce sistemul FlexRide al modelului
standard Insignia permite alegerea între setarea adaptivă implicită
şi modul mai confortabil Tour şi cel Sport, la Insignia OPC
sistemul se adresează exclusiv celor care doresc o călătorie mai
sportivă.

În cazul modelului Insignia OPC, puteţi alege unul din cele trei
moduri diferite, fiecare oferind o experienţă unică a conducerii
performante într-un mod specific. Modul Standard implicit asigură o
performanţă absolută combinată cu caracteristici neschimbate de
confort pentru conducerea zilnică. În modul Sport, suspensia
şasiului devine mai rigidă şi reduce înclinarea laterală, pentru o
agilitate sporită.

Modul OPC invită ocupanţii să se bucure de experienţa supremă a
conducerii: direcţia devine mai precisă, acceleraţia devine mai
sensibilă şi setările şasiului asigură o eficienţă optimă în timp
ce butoanele luminează în roşu. Modul OPC activează două
sub-moduri: „sub-modul pentru obstacole”, care rigidizează sistemul
de amortizare, pentru ca roţile să atingă imediat solul atunci când
întâlnesc denivelări în deplasare, pentru un control optim. Iar
„sub-modul de reglare a înclinării” reduce şi mai mult înclinarea
laterală, asigurând o agilitate maximă.

Alte elemente introduse pentru prima dată în dotarea standard a
unui autovehicul OPC sunt sistemul de tracţiune adaptivă 4×4 şi
diferenţialul cu alunecare limitată electronic spate (eLSD).
Unitatea de gestionare a tracţiunii integrale a fost recalibrată
pentru adaptarea distribuţiei cuplului conform conceptului sportiv
OPC.

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...


Comentarii
Inchide