Opel OPC Performance Training

Autor: Constantin Ciobanu acum 9 ani Teste speciale

Tur al circuitului de tortură

Următorul exerciţiu este mai mult un moment de relaxare. Un tur al complexului Opel de la Dudenhofen. Practic se parcurge un tur de 4,8 kilometri în care îţi poţi construi o imagine a ceea ce au de îndurat modelele înainte de a se numi maşini de serie. Este un circuit care încearcă să simuleze cele mai extreme condiţii de utilizare ale unui automobil în viaţa reală. De la banale pante până la secţiuni denivelate care ar oripila angajaţii de la drumuri şi poduri. Pe cea mai dură secţiune a traseului am avut 80 km/h, şi asta într-un OPC. Nu pot descrie în cuvinte ce a avut de îndurat Corsa OPC în care ne aflam. Mai interesant a fost pe aceiaşi secţiune la 30 km/h, nu înţelegeam cu mai stau panourile pe portiere. Şi sunt oameni angajaţi care fac zeci de mii de kilometri cu prototipurile pe aceste trasee.

Ovalul de viteză

Probabil cel mai exotic moment al programului OPC Performance Training. Circuitul de viteză are o lungime de 4,8 kilometri, are 4 benzi şi o înclinaţie de până la 37 grade. Asta permite rularea cu viteze de 250 km/h fără a experimenta acceleraţii laterale. În cazul în care eşti la volanul unui Insignia OPC, nu este nici o problemă în a ajunge la 250 km/h, iar cu Insignia OPC Unlimited se ajunge şi la 270 km/h. Nu este nevoie să arunci ochii pe bord pentru a şti cu ce viteză rulezi, sunt radare pe circuit cu afişaj, eşti în permanenţă anunţat de viteza pe care o ai. În schimb la volanul lui Corsa OPC este o provocare orice km/h în plus faţă de viteza maximă declarată de constructor. O provocare este şi a sta la 2 metri de maşina din faţă, în cazul nostru o Insignia OPC, pentru a beneficia de aspiraţia oferită de aceasta. Şi uite aşa de la 230 km/h am ajuns la 246 km/h.

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...


Comentarii
Inchide