Ce spune legea despre geamurile fumurii la maşini

Autor: Marius Vișan 10 iun. 2019 Utile
Ce spune legea despre geamurile fumurii la maşini

Foarte multe mașini care circulă la ora actuală în traficul din România au montate folii pe geamuri. Fie ca vorbim de folie solară, antiefracţie sau cu blocare a razelor UV, foliile auto sunt de mai multe tipuri şi pot oferi mai multe grade de blocare a luminii.

Potrivit RAR, parbrizul trebuie să confere o transparenţă de minim 75% în câmpul de vizibilitate al şoferului, în timp ce geamurile laterală faţă, o transparenţă de minim 70%. Pentru celelalte geamuri, coeficientul de transmitere al luminii poate fi mai mic de 70%.

Cei care vor să-şi monteze aşa ceva pe maşină trebuie să ştie că foliile de protecţie aplicate pe geamuri trebuie să fie certificate şi marcate corespunzător, iar aplicarea acestora este permisă numai în atelierele autorizate.

Luneta nu este considerată a fi un geam cu rol important în vizibilitatea conducătorului auto, cu condiţia ca vehiculul să fie dotat cu oglinzi retrovizoare exterioare pe ambele părţi.

Luneta nu are rol important în vizibilitatea maşinii

Este bine de ştiut că modificarea transparenţei geamurilor nu se înregistrează în cartea de identitate a autovehiculului.

Atelierele autorizate care efectuează operaţiunea de aplicare a foliei colorate au obligaţia să elibereze un document privind certificatul de conformitate şi licenţa emisă de Organismul de Certificare Produse al Registrului Auto Român, iar la inspecţia tehnică periodică se verifică eticheta ce conţine marcă de omologare a geamului precum şi gradul de transparentă.

Cât este amenda

Cei care nu respecta legea şi sunt prinsi în trafic cu folie neomologată pot rămâne fără talon şi riscă o amendă de până la 2.000 de lei. Cei de la RAR dispun de aparate care calculeaza transparenţa geamurilor. Foliile pot costa de la 300 la 10 mii de lei în functie de tipul foliei.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide