Ce trebuie să știi când duci mașina la service ca să nu fii păcălit

Ce trebuie să știi când duci mașina la service ca să nu fii păcălit

Autor: George Cristea acum o lună Știri

Activitatea service-urilor auto este reglementată și supravegheată destul de strict de Registrul Auto Român. Cu toate acestea, sunt numeroase cazuri în care șoferii constată că au fost păcăliți la bani, că reparațiile au durat mai mult decât trebuia sau că au fost făcute de mântuială. Iată ce trebuie să știi când duci mașina la service pentru a nu avea surprize neplăcute.

Într-o informare a Asociației Naționale pentru Protecția Consumatorilor InfoCons sunt precizate detaliile la care ar trebui să fie atent orice șofer care își duce mașina la reparat. Cel mai important lucru – șoferul trebuie să se asigure că service-ul funcționează legal și că este autorizat RAR. Ideal, chiar pentru a efectua reparații la marca mașinii pe care o duci în service-ul respectiv.

Unitatea este obligată să afișeze prețurile cu TVA la loc vizibil, la recepție și să precizeze modul de calcul utilizat. Consumatorul ar trebui se informeze în prealabil asupra tarifelor practicate și să solicite un deviz estimativ al intervenției, mai recomandă cei de la InfoCons.

Ce trebuie să știi despre reparații când lași mașina în service

La intrarea mașinii în service, șoferii trebuie să solicite Nota de comanda (reparație) care trebuie sa cuprindă natura exacta a reparațiilor, costul probabil al acestor intervenții și durata imobilizării autovehiculului. Nota de comandă semnată de cele două părți ajuta la o eventuala contestare a facturii și va constitui dovada în cazul în care sunt lucrări necorespunzătoare sau neefectuate.

Unitatea service este obligată să acorde garanție pentru piesele de schimb din stocurile proprii utilizate la reparație. În plus, specialiștii din service-uri au datoria să consilieze clienții asupra unor reparații, ce sunt necesare a fi efectuate, explicând motivele recomandărilor.

Service-ul este depozitarul autoturismului care îi este încredințat, mai spun cei de la InfoCons. Dacă în timpul reparațiilor automobilul este furat sau deteriorat în plus față de recepția efectuat, costurile sunt suportate de societate. De asemenea, service-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spațiului de lucru, cu condiția ca nicio neglijență să nu fie imputată clientului, mai spun cei de la InfoCons.

Desigur, nu strică să mai știi că unitățile service nu au dreptul să-ți blocheze mașina până la achitarea reparațiilor, chiar dacă această practică este una destul de răspândită.



Comentarii
Inchide