Cum păstrăm mașina în condiții optime pe perioada carantinei

Publicat: 21 04. 2020, 16:21
Actualizat: 21 04. 2020, 16:22

Cei mai mulți dintre noi folosim mașina mai puțin în această perioadă, iar unii chiar nu o folosesc deloc. Pentru a evita deteriorarea acesteia, este util să știm cum păstrăm mașina în condiții optime pe perioada carantinei.

Intră în Galeria FOTO

Este un lucru binecunoscut că o mașină exploatată și întreținută corespunzător își păstrează caracteristicile vreme îndelungată. În același timp, o mașină care petrece mult timp într-o parcare sau garaj, fără a fi folosită, se va deteriora mai repede decât un rulată extensiv. Pentru a preveni acest lucru, trebuie să urmăm câteva sfaturi simple pentru conservarea pe termen lung a mașinii.

Cât timp poate să stea o mașină fără să fie condusă?

Specialiștii recomandă ca mașina să nu rămână nemișcată pentru o perioadă mai mare de două sau trei săptămâni. Dacă aveți de gând să lăsați mașina nemișcată o perioadă mai lungă, nu ar strica să luați măsuri de conservare, în caz contrar putând să apară probleme.

Desigur, totul depinde și de tipul de mașină. În cazul celor mai noi sunt mai multe șanse ca acestea să nu aibă nevoie de o îngrijire specială. În același timp, dacă vorbim de o mașină clasică, în acest caz trebuie luate măsuri speciale pentru a preveni deteriorarea acesteia.

Cum păstrăm mașina în condiții optime pe perioada carantinei

Este foarte posibil să poți lăsa mașina nemișcată timp de luni de zile fără să pățească nimic dar, cu cât aceasta stă mai mult timp nefolosită, cu atât cresc și șansele ca problemele să se acumuleze. Pentru a analiza riscurile și a preveni cele mai acute probleme trebuie să ținem cont de câteva sfaturi simple.

Unde parcăm mașina

Nu oricine poate alege unde să parcheze mașina pe perioada în care va sta nefolosită. În cazul norocoșilor care dispun de un garaj, în mod evident acesta este soluția ideală pentru că mașina va fi ferită de hoți, dar și de micile neplăceri cum sunt găinațul de pasăre sau ploile acide.

Asigurați-vă că garajul este bine ventilat și lăsați geamurile mașinii ușor coborâte, pentru a preveni acumularea umezelii în interior. Poate nu ar strica să investiți într-un dezumidificator pentru a păstra aerul uscat în interiorul garajului.

Pentru cei care își parchează mașina pe stradă, trebuie urmărit ca suprafața să fie cât mai plană, la nivelul solului și departe de copaci. Dacă nu aveți altă soluție decât să parcați sub un copac, nu strică să aveți o prelată.

Cum o pregătim pentru păstrare

Înainte de a lăsa mașina în parcare pentru o perioadă lungă de timp, este recomandat să faceți plinul de combustibil. Acest pas va elimina condensul din rezervor și va preveni corodarea acestuia. Dacă perioada este îndelungată, nu ar strica adăugarea unui aditiv care să prevină blocarea conductelor de combustibil.

O altă recomandare este să faceți schimbul de ulei înainte de a lăsa mașina pentru o perioadă lungă de timp. Uleiul uzat conține contaminanți care pot deteriora motorul în cazul în care acesta rămâne nepornit o perioadă îndelungată.

Pentru a evita ruginirea părților metalice neprotejate, nu strică să le tratați cu un spray WD-40. Evitați însă să atingeți suprafețele din plastic sau alte materiale, precum și cele ale discurilor și plăcuțelor de frână.

Verificați presiunea în pneuri. Roțile care nu sunt mișcate vor avea anvelope aplatizate în timp, ceea ce va duce la dezechilibre și vibrații nedorite la viteze mai mari. Dacă mașina va sta nemișcată o perioadă lungă de timp, se recomandă ridicarea acesteia pe suporți, astfel încât roțile să nu mai atingă asfaltul.

Motorul ar trebui pornit săptămânal sau în cel mai rău caz o dată la două săptămâni pentru a preveni epuizarea bateriei. Dacă e posibil, faceți un drum scurt de 15 minute. Dacă nu, chiar și funcționarea motorului timp de 15 minute ar trebui să fie suficientă.

Este, de asemenea, foarte important să nu trageți frâna de mână. Contactul îndelungat între elementele de fricțiune ale frânei de mână riscă sudarea acestora în timp. Puneți mașina în treapta întâi și, dacă aveți posibilitatea, blocați roțile cu cărămizi sau dispozitive speciale. Nu strică să verificați fluidul de răcire.