Top 10 cele mai fiabile mașini second-hand cu peste 100.000 de km

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 luni Știri auto

Dacă ți-ai propus să-ți cumperi o mașină second-hand, dar ai un buget restrâns, probabil că vei căuta una cu un număr mare de kilometri. În această situație, va trebui să fii foarte atent la mult aspecte atunci când vine vorba despre un astfel de automobil.

Ce înseamnă o mașină fiabilă?

Unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont atunci când cumperi o mașină rulată se referă la fiabilitate. Și asta, indiferent că este vorba despre mașini de oraș, despre SUV-uri ori despre branduri premium sau mărci low-cost.

Mașinile fiabile reprezintă cea mai bună opțiune pentru șoferii care vor să investească banii corect și să fie ocoliți de probleme. O mașină fiabilă verificată în detaliu te va scuti de cheltuieli multe și costisitoare și nu va sta în calea investițiilor cu adevărat importante pentru tine.

Fiabilitatea unei mașini este dată de numărul de defecțiuni și de probleme cu care aceasta se confruntă de-a lungul timpului. Se poate spune despre o mașină că este fiabilă atunci când este mai rezistentă comparativ cu altele și, implicit, nu presupune cheltuieli mari cu întreținerea și cu reparațiile ei.

De obicei, perioada ideală pentru a stabili fiabilitatea unui automobil nou o reprezintă primii trei ani scurși după achiziționarea acestuia. În cazul unei mașini SH, totul ține de istoricul de service, notează WhatCar. Dacă proprietarul acesteia a fost o persoană atentă și responsabilă sau dacă mașina a făcut parte dintr-o flotă corporativă, nu ar trebui să-ți faci multe griji.

În cele ce urmează îți vom spune care sunt cele mai fiabile 10 mașini cu un rulaj de peste 100.000 de kilometri.

Intră în GALERIA FOTO

10. Toyota RAV4 (2006-2013)

Puțin sub 29% dintre modelele RAV4 au avut cel puțin o defecțiune. Frânele și suspensiile s-au defectat cel mai frecvent. De asemenea, au mai existat defecțiuni ale sistemului electric al motorului și al celui de evacuare și de alimentare cu combustibil.

9. Toyota Avensis (2009-2015)

 

Au fost raportate defecțiuni la 19% dintre modelele Avensis. Cele mai frecvente au fost raportate la nivelul caroseriei și a cutiei de viteze. Trei sferturi dintre mașini erau încă funcționale, dar cheltuielile cu reparațiile au crescut considerabil.

8. Kia Cee’d (2007-2012)

Puțin peste 22% dintre modelele Cee’d au avut cel puțin o defecțiune. Cele mai multe probleme au fost raportate la nivelul cutiei de viteze/ambreiajului. Jumătate dintre ele au devenit imposibil de condus.

7. Honda Civic benzină (2006-2012)

Versiunile Civic pe benzină s-au descurcat mai rău decât cele alimentate cu motorină. 24% dintre mașini au prezentat cel puțin o defecțiune. Din nou, bateria a fost cea mai frecventă, iar pe locul al doilea suspensiile.

6. Skoda Octavia diesel (2004-2013)

Skoda Octavia (2)

Deși 25% dintre modelele Octavia diesel au avut cel puțin o problemă tehnică, cea mai frecventă zonă care a prezentat defecțiuni a fost caroseria. Pe locurile următoare au fost motorul și suspensiile.

5. BMW Seria 3 (2012-2018)

Deși 17% dintre modelele Seria 3 au înregistrat măcar o defecțiune, zona cel mai frecvent raportată a fost instalația electrică non-motor, inclusiv aerul condiționat.

4. Toyota Avensis (2003-2009)

Doar 14% dintre modelele Avensis au avut o problemă. Dar, defecțiunile vizau zone sensibile precum motorul, sistemul de alimentare cu carburant și suspensiile.

3. Ford Focus diesel (2011-2018)

18% dintre modelele Focus diesel au avut probleme. Cea mai frecventă a vizat bateria, apoi motorul, sistemul de alimentare și cutia de viteze. Două treimi din mașini mai puteau fi conduse, iar jumătate au fost reparate în garanție.

2. Honda Civic diesel (2006-2012)

Doar 15% dintre modelele Civic cu motor diesel au avut probleme. Bateria a ocupat primul loc pe lista cu defecțiuni, urmată de aerul condiționat, frânele, sistemul de alimentare cu combustibil și ornamentele interioare.

1. Ford Fiesta benzină (2008-2017)

Puțin sub 20% dintre modelele Fiesta pe benzină fabricate între 200 și 2017 au avut defecțiuni. Cele mai frecvente probleme s-au consemnat la nivelul caroseriei și a instalației electrice non-motor, dar au fost minore.


Sursa foto: ProMotor


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide