Audi A7 Sportback H-Tron quattro concept: propulsie pe hidrogen, aproape de serie

Maşina asta, care a fost prezentată la Salonul Auto Los Angeles 2014, ne demonstrează încă o dată că germanii au o slăbiciune pentru nume foarte lungi, fiindcă există nu mai puţin de şase cuvinte în compunerea lui. De fapt, ar fi opt dacă am pune la socoteală şi Fuel Cell. Dar nu asta contează – şi îţi spun în rândurile de mai jos de ce.

Audi A7 Sportback H-Tron quattro concept: propulsie pe hidrogen, aproape de serie Audi A7 Sportback H-Tron quattro concept: propulsie pe hidrogen, aproape de serie

Audi a prezentat la Salonul Auto Los Angeles 2014 conceptul numit A7 Sportback H-Tron Fuel Cell quattro. Acum că ai luat o pauză de la rostit atâtea cuvinte în linişte totală, să îţi spun despre ce e vorba.

Vezi tu, Audi a făcut un prototip cu sistem de propulsie pe hidrogen comprimat în 2011, iar acest A7 reprezintă cea mai proaspătă evoluţie a acelui sistem. Şi da, ştiu că arată ca orice alt A7 Sportback pe care l-ai văzut, dar crede-mă că lucrurile stau puţin altfel.

Sub caroseria pe care o ştim cu toţii stă acel sistem despre care ţi-am spus şi care conţine următoarele componente: rezervoare pentru hidrogenul comprimat, două motoare electrice (unul pentru faţă şi unul pentru spate – de unde rezultă quattro), o pilă de hidrogen şi o baterie litiu-ion care poate fi încărcată de la priză. Aşadar, cu alte cuvinte, Audi A7 H-Tron e un hibrid plug-in pe hidrogen.

Atât interiorul, cât şi exteriorul sunt cât se poate de normale

Rezervoarele pot stoca 5 kg de hidrogen comprimat care merge către pila de hidrogen, unde e combinat cu oxigen din aer pentru a crea curent electric în urma unor reacţii chimice. Curentul merge către cele două motoare electrice şi către baterie, iar emisiile toxice sunt zero (adică vapori de apă).

Cele 5 kg de hidrogen oferă o autonomie de aproximativ 500 km, iar bateria de 8,8 kWh mai adaugă încă 50 km, cu observaţia că poate fi încărcată de la o priză de perete în 2-4 ore, în funcţie de voltaj şi amperaj.

În loc de benzină, pe aici intră hidrogen comprimat

Cele două motoare electrice au o putere maximă combinată de 231 CP, ceea ce se traduce într-un sprint de la zero până la 100 km/h în 7,9 secunde şi o viteză maximă de 180 km/h. Nu e rău de loc pentru o maşină care nu emite gaze toxice şi ar putea, teoretic, să-ţi alimenteze casa cu curent electric, nu?

Partea şi mai interesantă a acestui prototip este că, potrivit şefului Audi, Ulrich Hackenberg, ar putea fi pus în producţia de serie imediat ce piaţa şi infrastructura de alimentare cu hidrogen vor fi pregătite.

După cum arată lucrurile acum, cred că şi piaţa şi infrastructura vor fi gata mai repede decât ne aşteptam. Motivul? Honda, Toyota, Hyundai şi Volkswagen au urcat deja în trenul sistemelor de propulsie cu hidrogen.

VIDEO:

Tu ce crezi: vom vedea în următorii 5-10 ani maşini cu hidrogen pe străzile din România?