Lada X-Ray – concept rusesc la Salonul Auto Moscova 2012

Autor: Iulian Dnistran 05 sept. 2012 Concepte auto

Est-europenii care au văzut surprinzătorul concept Lada X-Ray la Salonul Auto Moscova 2012 probabil au făcut imediat o paralelă cu marea surpriză de la Geneva 2009, când standul Dacia a fost dominat de conceptul Duster.

Este, oare, posibil ca acest concept X-Ray să contribuie la îmbunătăţirea accentuată a imaginii Lada în lume, cum s-a întâmplat cu Dacia acum câţiva ani? Răspunsul este da şi avem argumente în acest sens.

În primul rând, controlul Lada (sau AvtoVAZ pentru ruşi) a fost preluat de alianţa Renault-Nissan – care, nu-i aşa, deţine şi marca autohtonă Dacia. Apoi piaţa rusească devine din ce în ce mai tentantă pentru cam toţi constructorii importanţi de maşini, deci şi importanţa Lada va creşte.

Nu în ultimul rând, conceptul Lada X-Ray arată suficient de bine pentru a le atrage atenţia celor interesaţi de domeniul SUV-urilor şi crossoverelor. Chiar dacă X-Ray nu va da naştere unui model de serie din categoria SUV-coupe, este foarte posibil ca multe elemente de design să se regăsească pe viitoarele modele Lada.

Dar să facem şi o mică radiografie a lui X-Ray. Ce frapează de la început este partea frontală interesant gândită şi care reuşeşte să-i confere conceptului o puternică individualitate – practic, grila, farurile şi fantele laterale formează un mare ”X”.

Continuând cu partea laterală, par ciudate formele de deasupra bosajelor roţilor, cu au un rol doar stilistic, fără ca aripile să fie bombate (cum se întâmplă în mod normal la alte SUV-uri). Cam discutabilă este decuparea portierei în zona mânerului, iar ornamentul din partea inferioară afectează oarecum stilul unitar.

Suprafaţa vitrată mizează pe simplitate şi reuşeşte să-i confere maşinii un look reuşit de coupe-SUV, stopurile integrate în montanţii spate încadrând un hayon destul de înclinat. Fără a exagera, Lada X-Ray aproape că te duce cu gândul spre un crossover-hot-hatch…

Interiorul lui X-Ray este în primul rând luminos graţie plafonului din sticlă. Deşi formele sunt, în general, pătrăţoase, iar unii ar putea acuza un stil cam ca în anii ’90 pentru comenzi şi displayuri, combinaţia de culori şi tonuri maronii îi conferă habitaclului surprinzător de multă eleganţă.

Indicatoarele de bord şi comenzile de pe consola centrală mizează pe ergonomie şi claritate şi, chiar dacă nu arată aşa de moderne, inspiră robusteţe şi chiar un oarecare spirit de aventură. Habitaclul este gândit pentru 4 persoane, iar portbagajul pare satisfăcător pentru cerinţele acestora.

Dspre tehnică şi motorizări nu are sens să vorbim, deoarece Lada X-Ray se doreşte doar un showcar, prin care echipa de designeri, conduşi Steve Mattin (ex Mercedes-Benz sau Volvo), doreşte să demonstreze potenţialul viitoarelor modele Lada.

Cu alte cuvinte, Lada X-Ray e o declaraţie suficientă pentru orgoliul ruşilor în anii care vor veni. Voi ce părere aveţi:

E MAI REUŞIT LADA X-RAY DECÂT CONCEPTUL DUSTER DIN 2009?

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide