Isteria maşinilor-pană de acum jumătate de secol a creat numai SF-uri

A fost o vreme când lumea aprecia rotunjimile. Apoi, ca din senin, a apărut o anorexică care a dat pe spate toată lumea şi care a creat un nou trend, un trend care s-a propagat zeci de ani. Nu, nu vorbim de domnişoare, ci de maşinile-pană.

Isteria maşinilor-pană de acum jumătate de secol a creat numai SF-uri Isteria maşinilor-pană de acum jumătate de secol a creat numai SF-uri

Rotunjimile designului auto de la mijlocul secolului trecut au fost puternic săgetate de conceptul Alfa Romeo 33 Carabo, care a uimit publicul prezent în 1968 la Porte de Versailles din Paris. În ciuda evidentei ciudăţenii a liniilor, Carabo a influenţat modul în care a evoluat designul maşinilor sport în următoarele trei decenii.

... şi îmbrăcămintea fetelor care fac figuraţie

În cazul în care te uiţi la ea şi te simţi un pic vinovat că asociezi acest vestigiu important al designului auto cu un gândăcel, să ştii că e OK, căci şi creatorii ei tot cu gândul la gândăcei au fost atunci când au vopsit-o în acest verde şi când au botezat-o Carabo, după Carabus Olympiae.

Designul este semnat de Marcello Gandini – un nume puternic legat de casa Bertone şi asociat cu o serie de creaţii cu rezonanţă puternică în lumea auto, precum Lamborghini Miura sau Countach.

În cele ce urmează vom vorbi despre unele dintre cele mai renumite maşini-pană – în care „pană” se referă la ic, nu la podoabele epidermice aviare (în engleză este cunoscut ca „wedge design”).

Citeşte mai departe în pagina următoare »