340 de cai şi 600Nm? Nu sună rău deloc

Se-ncinge asfaltul

340 de cai şi 600Nm? Nu sună rău deloc
340 de cai şi 600Nm? Nu sună rău deloc

Era cândva un război etern între trei brand-uri germane. Mereu se băga între ele şi unul suedez. La un moment dat, legenda spune că, din momentul în care s-a impus patronatul chinezesc, Volvo a ieşit din competiţia premium. Prezentul spune însă că Volvo rămâne un concurent de speriat pentru mărcile germane care vor bani mulţi pe maşini de la clienţii fanatici.

Volvo este într-o perioadă foarte bună. Chinezii au pompat bani, iar proiectanţii cu experienţă de la marca suedeză au scos modele frumoase, puternice, premium. XC40 e SUV-ul care ne-a marcat de când a apărut. Este atât de frumos că-ţi vine să-l iei acasă şi să-i pui husă ca unui iPhone, să nu-l scoţi din garaj şi să-l ţii intact o viaţă. Părerea noastră.

S90-ul e o maşină pe care o poţi pune oricând lângă un A6, Seria 5 sau E Klasse raport calitate-preţ-frumuseţe-dotări-şamd. Versiunile Polestar ale lui S60 şi coupe-ul Polestar 1 sunt alte declinări ale mărcii de bază care merită şi au toată atenţia şi respectul nostru. Acum, Volvo se va întoarce la sfârşitul anului cu un alt model de serie căruia i-a sosit timpul pentru o generaţie nouă.

S-a născut în 2000 şi a doua generaţie a venit mai târziu decât perioada medie de reactualizare a unui model în piaţă. De aproape două ori mai târziu. În 2010. Acum, suntem la a treia generaţie a lui S60 şi veştile sunt foarte bune pentru noi, nu şi pentru Audi sau BMW. E rupt din break-ul V60 şi dimensiunile vor fi un pic mai mari. Modelul actual, facelift-ul lansat în 2013, are 4.63 metri lungime. S60 va avea acelaşi şasiu SPA – Scalable Product Arhitecture.

Noul sedan Volvo de clasă medie o să aibă, desigur, şi elemente exterioare de pe S90, şi de pe V60. La fel cum înăuntru vor fi transplatate componente şi de pe XC40. Nu ştim încă motorizările, dar suntem siguri că se vor ridica la nivelul de putere şi eficienţă al concurenţei. Una dintre cele mai puternice versiuni s-ar pueta să fie un hibrid cu motorul T6 turbo (2 litri, 4 cilindri-n linie), benzină, cu 250 de cai, cărora li se mai adaugă până la 340 de cai dintr-un motor electric. V60-ul cu această configuraţie de putere atinge 100 km/h în 4.8 secunde şi are o autonomie full electrică de 50 km. Aşa cum spuneam, perioada de lansare ar pica la sfârşitul anului. 

Noul S60, prima poza cu maşina întreagă cap-coadă

Autor Alexandru Banu