Exclusiv  Anvelope de iarnă – ce trebuie să ştiţi despre pneurile de iarnă

Specialiştii Goodyear ne explică, pe scurt, de ce sunt bune anvelopele de iarnă şi care sunt avantajele acestora.

Anvelope de iarnă – ce trebuie să ştiţi despre pneurile de iarnă Anvelope de iarnă – ce trebuie să ştiţi despre pneurile de iarnă

Acum, în prag de iarnă, mulţi îşi pun întrebarea dacă legea pneurilor de iarnă obligatorii este justăsau nu. După ce userii promotor.ro au fost pro şi contra pneuri de iarnă, iată căspecialiştii de la Goodyear ne oferă mai multe informaţiidespre cauciurile de iarnă.

Specialiştii Regis Ossant, inginer de Teste la Centru deInovaţii Goodyer din Louxembourg, împreună cu Patrick Deblaize,responsabil echipă de dezvoltare Goodyear, ne spun, în 10 paşi,care sunt principalele 10 lucruri pe care trebuie să leştim despre pneurile de iarnă.

1. Anvelopele de vară nu sunt făcutepentru a conduce la temperaturi atât de joase precum celespecifice iernilor europene. În schimb, pneurile de iarnă suntconcepute pentru a rezista temperaturilor şi condiţiilor deexploatare din anotimpul rece.

2. Pentru cei ce locuiesc şi conduc în zone cuierni calde sau conduc puţin şi preponderent în oraşe undecarosabilul este întreţinut constant curat, singuraalterantivă viabilă la un set adecvat de cauciucuri de iarnă suntanvelopele "all season". A uita să schimbi anvelopele devară cu anvelopele potrivite pentru un anotimp mai rece, cu o vremeinstabilă şi condiţii de drum extrem de variabile, înseamnă săte supui unor riscuri majore, dar şi să periclitezisiguranţa celorlalţi participaţi la trafic.

3. Pneurile de iarnă nu trebuie să facă faţădoar temperaturilor scăzute, ci mai ales zonelor de drumvulnerabile, precum zonele de vale, de deal şi curbele.Cauciucuri de iarnă sunt, în primul rând, pregătite să facăfaţă pe poduri, la deal, în curbe, în intersecţii - toatefiind zone predispuse la îngheţ şi la formare de polei, chiaratunci când alte porţiuni de drum par în regulă.

4. Anvelopele de iarnă sunt cel maibine pregătite să facă faţă în intervalul de temperatură de la zerola 3 grade Celsius - interval capcană, în care condiţiilede drum au o aparenţă bună, în timp ce, de fapt, sunt maialunecoase ca oricând.

5. Pneurile de iarnă nu sunt făcute ca oameniisă conducă repede, ci ca ei să conducă relaxaţi şi în siguranţă.Echiparea maşinii cu anvelope de iarnă nu înseamnă căşoferului nu îi mai revine obligaţia de a conduce cuatenţie şi preventiv, mai ales în condiţii de asfalt cuzăpadă.

6. Cauciucurile de iarnă trebuie să aibă operformanţă deosebită pe drumuri uscate, umede, îngheţate,alunecoase sau înzăpezite, la temperaturi sub zero grade, de aceeaele sunt caracterizate printr-un profil şi un compusspecial al benzii de rulare, prin forma mai pronunţată apetei de contact şi printr-o reţea de caneluri bine definită.

7. În fabricarea pneurilor de iarnăsunt utilizaţi compuşii din polimeri mai moi şi astfel maiflexibili, ce permit acestora să se comporte mult mai binela temperaturi scăzute şi pe suprafeţe de drum rece. Spre exemplu,în anvelopele de iarnă de ultimă generaţie de la Goodyear, cea mairecentă generaţie de cauciuc pe bază de siliciu al benzii de rularerămâne flexibil, chiar şi la temperaturi foarte scăzute, furnizândo excelentă aderenţă şi distanţe scurte de frânare pe drumurialunecoase, înzăpezite şi îngheţate, umede sau uscate - atât lavale, cât şi la deal, în timpul frânării, accelerării şivirării.

8. Un profil al benzii de rulare pentruun pneu de iarnă este optimizat pentru a dispersa mâzga şiapa, cât mai repede şi eficient posibil. Privind profilul benzii derulare, veţi vedea o serie de elemente, precum şanţuri specialdesenate şi caneluri complexe tri-dimensionale. Tehnologiapatentată a canelurilor 3D Vafelă, folosită în umerii şi zoneleintermediare ale anvelopei de iarnă, îmbunătăţeşte capacitateablocurilor de interblocare, maximizează densitatea canelurilor şisporeşte manevrabilitatea şi direcţia pe drumuri de iarnă umede şiuscate, îmbunătăţind totodată performanţa frânării pe drum uscat,dar rece.

9. Când alegeţi cauciucul de iarnă, nuîncercaţi să economisiţi bani, cumpărând produse no-name.Eforturile de cercetare, dezvoltare şi testare pe care le investimîn anvelopele noastre sunt extrem de importante şi au un impactdirect asupra performanţei maşinii dumneavoastră pe timp de iarnă.Iarna este un anotimp capricios pentru toţi conducătorii auto -prin urmare aveţi nevoie de cel mai bun echipament.

10. Anvelopa corectă pentru dumneavroastră esteîntotdeauna anvelopa pe care aţi ales-o ţinând cont şi dedumneavoastră înşivă: de modul în care conduceţi, de zonele în careconduceţi pe timp de iarnă, de numărul kilometrilor parcurşi şi defrecvenţa cu care conduceţi. Nu uitaţi, pneurile de iarnă sunt făcuteîn primul rând pentru siguranţa dumneavostră, deci trebuiesă răspundă nevoilor dumneavoastră personale.

TU CE FACI? ÎŢI IEIANVELOPE DE IARNĂ?