Capcanele maşinilor second hand. Află cât de păguboase pot fi

Atunci când vrei să-ţi cumperi o maşină second hand este bine să te informezi cât mai mult despre posibilele capcane în care ai putea să cazi. Aceste capcane ...

Capcanele maşinilor second hand. Află cât de păguboase pot fi Capcanele maşinilor second hand. Află cât de păguboase pot fi

 


Atunci când vrei să-ţi cumperi o maşină second hand este bine să te informezi cât mai mult despre posibilele capcane în care ai putea să cazi. Aceste capcane nu fac decât să-ţi creeze un prejudiciu, iar avantajele achiziţionării unei maşini SH să fie spulberate.

Primul obstacol este chiar taxa de prima înmatriculare sau timbrul de mediu sau cum se numeşte în zilele astea... Dacă ai la dispoziţie un calculator pentru taxa de prima înmatriculare / timbrul de mediu, etc., nu te sfii să-l foloseşti. Vei afla din start cât anume va trebui să plăteşti pentru a putea să înmatriculezi maşina mult dorită.

Să considerăm că ai găsit maşina la un preţ bun, doar că aceasta este în Germania sau într-un alt stat. Drumul până acolo s-ar putea să fie o nouă capcană, care te poate costa mai mult decât crezi. Este indicat să te interesezi cam cât ar costa dacă o terţă parte s-ar ocupa de tot procesul de transportare a maşinii.

Din păcate, şi piaţa maşinilor second hand din Germania este parazitată de samsari, deci riscurile unor ţepe sunt prezente şi acolo. Una din cele mai urâte situaţii este să fii înşelat în privinţa nivelului de poluare. Au fost suficiente cazuri în care cumpărătorii au aflat cu stupoare că maşina lor este Euro 3 sau Euro2 în loc de Euro 4 şi că trebuie să scoată din buzunar sute sau mii de euro pentru a o înmatricula în România. Este necesar să ştii foarte sigur că actele prezentate sunt reale şi nu sunt doar nişte falsuri. Procesul de încadrare în normele de poluare este o etapă care necesită analiza mai multor detalii tehnice şi interogarea unor baze de date europene pentru a ajunge la o concluzie. Dacă deţii o adeverinţă din partea producătorului cum că respectiva maşină chiar îndeplineşte norma respectivă de poluare, atunci şansele ca să ai vreo surpriză neplăcută la înmatriculare aproape că nu există.

Dealerii de maşini second hand oferă garanţie pentru autovehiculele achiziţionate. Ca şi timp, garanţiile diferă de la un dealer la altul, precum şi condiţiile de acordare. De exemplu, un dealer poate să ofere garanţie timp de şase luni dar în limita a unui număr fix de kilometri sau altul să ofere tot şase luni indiferent de câţi kilometri sunt parcurşi. Diferenţe de garanţie se pot găsi de la un model la altul în cadrul ofertei prezentate de acelaşi dealer.

Este foarte important să ştii cât de serios este dealerul respectiv sau să cunoşti un pic din istoricul firmei, dar este absolut necesar să te uiţi atent la maşină, la fiecare detaliu. Este aproape obligatoriu să ceri fie efectuarea unei test amănunţit, fie să ceri un raport tehnic al unui astfel de test. Mai departe este foarte important să ştii exact pentru ce se oferă garanţie (caroserie, motor, transmisie, etc). Atunci când ai o problemă, s-ar putea să te trezeşti că aceasta nu este acoperită de garanţie şi să scoţi sute sau chiar mii de lei din buzunar cu toate că tu ai dat bani în plus pentru o maşină cu garanţie.

Indiferent de unde achiziţionezi maşina trebuie să fii cât mai atent la urmatoarele lucruri pentru a nu te cataloga drept o persoană ţepuită.

1.  Atunci când mergi la „vânătoare” de maşini second hand trebuie să-ţi faci temele cât mai temenic. Primul lucru este să aduni cât mai multe infornaţii despre modelul pe care te gândeşti să-l achiziţionezi. În primul rând trebuie să ştii care sunt zonele cu probleme de fiabilitate, fiecare model cu „particularităţiile” lui. Încă nu s-a inventat maşina perfectă care să nu ridice nici o problemă de fiabilitate pentru simplu motiv că nu ar mai fi profitabilă pe zona de service-are.

Al doilea lucru pe care trebuie să-l ai în vedere este faptul că o maşină second hand necesită schimabrea anumitor piese, reparaţii, intervenţii neprogramate, etc. Deci, pregătirea unui buget pentru situaţii neprevăzute este bine venit şi cu siguranţă te va scuti de o serie de frustrări şi nervi.

2. Să existe un carnet de service, în care să fie trecute intervenţiile făcute asupra maşinii respective. Trebuie să fii atent la înscrisuri şi la ştampile. Dacă există o urmă cât de mică de îndoială despre înscrisuri încercă să le verifici. De exemplu poţi să mergeţi la service-urile care au condus operaţiunile şi să verifici dacă maşina chiar a trecut prin acel atelier, etc

3. Este un semn de încredere şi transparenţă dacă proprietarul (vânzătorul) acceptă ca maşina să fie testată într-un service. În cazul unui refuz mai bine te laşi păgubaş indiferent cât de mult îţi place modelul / exemplarul respectiv

4. Elementele din habitaclu precum mânerul schimbătorului de viteze, pedalierul, scaunul şoferului sau volanul, etc. să nu prezinte semne de uzură excesivă raportată la numărul de kilometri afişat pe bordul maşinii. Dacă întâlnesţi elemente cu uzură exesivă în raport cu numărul de kilometri mai bine îţi îndrepţi atenţia către altă maşină. Nimeni nu vrea să cumpere o maşină care prezintă 100.000 de km, însă, real, ea are 200.000 km

5. Pentru a scăpa de problemele menţionate mai sus evită samsarii. Aceştia sunt specializaţi în adusul „căzăturilor” din vest, mai precis a maşinilor care sunt programate spre casare în ţara de origine. Obţinute aproape gratis, acestea sunt „aranjate” pentru a devenii o ofertă „tentantă” pentru clienţii (a se citii ŢEPUIŢII) din România

Concluzionând putem spune: deschide bine ochii atunci când vrei să cumperi o maşină second hand şi încearcă să nu te uiţi doar la suma cerută pe maşină. De cele mai multe ori o „ofertă bună” ascunde probleme costisitoare pentru viitorul proprietar.