Creştere profitabilă pentru divizia Trucks a Daimler

Trendul pozitiv din sectorul vehiculelor comerciale, care s-a confruntat anul trecut cu un declin al mediei de vânzări în jur de 50 de procente, a fost confirmat în cifrele Daimler Trucks pentru al treilea trimestru al 2010. În comparaţie cu rezultatele aceluiaşi trimestru al anului trecut, vânzările “Daimler Trucks” au crescut cu 44%, la 94.800 de unităţi.

Creştere profitabilă pentru divizia Trucks a Daimler Creştere profitabilă pentru divizia Trucks a Daimler

Până la sfârşitul lunii septembrie a lui 2010, vânzările totaleale Daimler Trucks crescuseră cu treizeci şi patru de procente,până la 249.000 de unităţi, în comparaţie cu vânzările totale de185.600 de unităţi din aceeaşi perioadă a anului precedent.

Daimler Trucks preconizează de asemenea o creştere a pieţelor decamioane la nivel global până la sfârşitul anului. Aceasta implicăo creştere de cinci procente a pieţei europene, de zece până lacincisprezece procente în regiunea NAFTA, de 50% in Brazilia şiîntre douăzeci şi treizeci de procente în Japonia.

" Previziunile indică faptul că pieţele globale pentru camioanede mare şi mediu tonaj vor creşte cu opt procente, până la 2.6milioane de unităţi în perioada dintre 2010 şi 2013. În ceea cepriveşte Daimler Trucks, se pare că vom reuşi în a creşte vânzărilecu mai mult de patruzeci de procente, până la peste 500.000 deunităţi în timpul aceleiaşi perioade. Dat fiind acest orizont, ratarentabilităţii din vânzări de 8% este realizabil pentru DaimlerTrucks pe tot parcursul ciclului de afaceri.", a declarat AndreasRenschler, membru al Consiliului de Administraţie.

Reschler a adăugat: "Previziunile pieţei ne fundamenteazăoptimismul şi încrederea. Economia îşi revine şi, odată cu aceasta,şi cererea pentru vehicule comerciale. Este adevărat că acesteavariază de la piaţă la piaţă, dar indicatorii generali suntpozitivi la nivel global. Cu toate acestea, nu am depăşit crizacomplet încă. Estimez că în 2013 ne vom întoarce la nivelul cereriipe care am întâlnit-o în pieţele triadă în 2007 sau 2008."

Potrivit lui Renschler, implicarea Daimler Trucks în pieţeleemergente este parte din strategia sa de globalizare pe termenlung. "In câţiva ani, când vom fi făcut cunoscute două mărci localeîn China şi India şi vom fi creat o capacitate adiţională deproducţie, Daimler Trucks va fi capabilă să pătrundă pe segmentelede volum din aceste pieţe şi va creşte substianţial vânzărileacolo", a spus Renschler.

Asigurarea că viitoarele generaţii de produse oferă inovaţii şichiar mai multă valoare pentru client este obiectivul strategic alcelei de-a patra iniţiative a programului Global Excellence. Acestobiectiv este demonstrat de noi produse precum camionul dedistribuţie pentru Europa Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid şi acamionului de mic tonaj Fuso Canter, care deja îndeplineştestandardele japoneze pentru camioane de emisii şi eficienţaconsumului de combustibil valabile din 2015. Un aspect importantpentru Daimler Trucks sunt sistemele alternative de propulsive,prin care divizia îşi dovedeşte întâietatea în dezvoltareasistemelor de propulsie hibride, pe gaz natural şi pe bază debaterii de combustie.