Rezultatele financiare Grupul Volkswagen ian.-sept. 2010

Primele 9 luni ale anului 2010 înseamnă doar motive de bucurie pentru Grupul Volkswagen, care are atât vânzări foarte bune, cât şi profituri mari. Să vedem, mai exact, cu ce cifre se laudă nemţii.

Rezultatele financiare Grupul Volkswagen ian.-sept. 2010 Rezultatele financiare Grupul Volkswagen ian.-sept. 2010

În primele 9 luni ale lui 2010, grupul Volkswagen avândut, pe plan mondial, un număr de 5,37 milioane demaşini, ceea ce înseamnă o creştere de 12,7% faţă deaceeaşi perioadă a anului 2009. Din totalul de maşini vândute, 3,39milioane au fost maşini Volkswagen (creştere de 12,2%), 829.000 aufost maşini Audi (creştere de 17,6%), 569.000 au fost maşini Skoda(creştere de 12,8%), iar 259.000 au fost maşini Seat (creştere denumai 1,4%).

Principalele pieţe auto care au ajutat grupul să crească suntcea a Chinei (1,48 milioane de maşini vândute, creştere de39%) şi cea a Statelor Unite ale Americii (267.500 de maşinivândute, creştere de 21,2%). Şi în ţările din regiuneaAsia-Pacific, grupul Volkswagen a înregistrat o creştere de39,7%.

Dacă în Europa creşterea este aproape insignifiantă (2,5milioane de maşini vândute, creştere de 1,1%), iată că înRusia lucrurile stau mult mai bine, fiind vândute 92.300 de maşini,în creştere cu 27,2% faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut. În Germania, însă, grupul Volkswagen a înregistrat oscădere de 19,3%, având vânzări de numai 770.000 de maşini.

Toate aceste vânzări au dus la o valoare extrem de bunăa profitului grupului: nu mai puţin de 4,8 miliarde de euro înprimele 9 luni din 2010. Iar cifra de afaceri a grupuluiîn această perioadă a atins valoarea ameţitoare de 92,5 miliarde deeuro, cu 19,9% mai mult ca în primele 9 luni din 2009.

Deşi oficialii rămân rezervaţi în ce priveşte rezultatele din alpatrulea trimestru al lui 2010, finalul anului este privitcu optimism, cifra de afaceri şi profitul grupului german pe anul2010 anunţându-se la cote ridicate, faţă de situaţia încontinuare dificilă şi imprevizibilă a pieţei auto pe plan mondial.Evoluţia susţinută a Grupului Volkswagen îi face pe analişti săcreadă că nemţii vor ajunge numărul unu mondial chiar mai devremede 2015, ceea ce ar putea influenţa, pe termen scurt, tactica şiplanurile concernului german.