Volkswagen Golf 8 vrea să fie cea mai economică maşină de serie mare din lume

Bazându-se pe experimentul XL1, inginerii de la Volkswagen vor să implementeze tehnologia folosită în acel proiect pe viitorul hatchback de clasă compactă, care va debuta în 2019.

Volkswagen Golf 8 vrea să fie cea mai economică maşină de serie mare din lume Volkswagen Golf 8 vrea să fie cea mai economică maşină de serie mare din lume

Viitorul etalon în segmentul hatchback, Golf 8, va aduce o serie de tehnologii inovatoare, menite să reducă substanţial consumul de combustibil şi norma de emisii de dioxid de carbon. De fapt, ce vrea Volkswagen cu Golf 8 este să creeze una dintre cele mai economicoase maşini de serie produse vreodată

Câteva elemente pe care le-am putea regăsi pe viitorul Golf 8 (via Autocar)

Pentru aceasta, inginerii vor avea provocarea de a implementa pe Golf 8, pe cât posibil, tehnologia folosită în cazul lui XL1, maşina care consumă 0,9 litri la suta de kilometri. XL1 a apărut pentru prima dată, în 2002 - şi că deja şi-a împărţit tehnologia cu Twin-Up! - aşa că ideea unui Golf super-economicos, cu emisii cu mult scăzute sub pragul de 90g/km CO2, nu este foarte îndepărtată.

XL1, în stadiul de producţie, după zece ani de cizelare

Conform Autocar, „graba” celor de la Volkswagen este justificată, în primul rând, de preocuparea marilor producători în ceea ce priveşte noile standarde - de emiisii per gamă de producător - ale Uniunii Europene, care vor intra în vigoare în 2020.

Pe lângă soluţiile de ordin aerodinamic, Golf 8 va trebui să-şi reducă şi masa totală - care se va dori a fi mai mică de 1.100 de kilograme

Twin-Up!, într-unul dintre momentele de linişte 

Viitoarele reglementări vor provoca producătorii auto (în speţă cei de serie mare) să găsească un compromis cât mai bun între costurile de dezvoltare şi implementare ale tehnologiilor noi şi preţul final (cât mai atrăgător) al maşinii.