Premieră pentru liga de lux: Porsche Panamera Diesel

Autor: Oraan Mărculescu 03 mai 2011 Prezentări

Iată că al doilea model diesel din gama Porsche este lansat în
mod oficial pe piaţă. Din fericire, puritanii pot răsufla uşuraţi:
nu este vorba despre un 911 diesel, ci despre Porsche
Panamera Diesel, de care
se ştia de ceva vreme
că va apărea în familie.

Posche Panamera Diesel are un consum mediu de 6,5 litri/100 km sau 6,3 litri/100 km cu pneuri cu rezistenţă redusă

Consumul mediu anunţat de Porsche Panamera Diesel este
chiar mai mic decât al versiunii
Panamera S Hybrid
: 6,5 litri/100 km
faţă de 6,8
litri/100 km în cazul versiunii cu propulsie hibridă (motor termic
pe benzină V6 de 3,0 litri şi 333 CP şi motor electric de 46 CP. În
schimb, emisiile de CO2 sunt puţin mai mari: 172 g/km la
Panamera Diesel faţă de 159 g/km la Panamera S Hybrid.

Oricum, Porsche Panamera Diesel se dovedeşte o alegere mai
rentabilă, datorită preţului mult mai mic: în Germania,
Panamera Diesel are un preţ de pornire de circa 80.000
euro
, în timp ce Panamera S Hybrid costă peste 105.000
euro (deci cu 25.000 euro mai mult). Totuşi, Panamera Diesel e mai
puţin potent.

Motorul lui Porsche Panamera Diesel are 250 CP si un cuplu de 550 Nm/1.750 rpm

Motorul de sub capota lui Panamera Diesel este cunoscut
de pe SUV-ul de lux

Porsche Cayenne
, fiind vorba despre un
turbodiesel common-rail V6 de 250 CP (cu 10 CP mai mult decât în
cazul SUV-ului). Prin comparaţie, Panamera S Hybrid are o putere
maximă combinată de 380 CP (motorul termic având 333 CP).

Cuplul maxim al motorului diesel are o valoare foarte bună,
de 550 Nm, fiind disponibil între 1.750 rpm şi 2.750
rpm
, ceea ce promite performanţe foarte bune: demaraj
0-100 km/h în 6,8 secunde şi viteză maximă de 242 km/h (Panamera S
Hybrid atinge 100 km/h în 6 secunde, iar viteza maximă se cifrează
la 270 km/h, pentru comparaţie).

Porsche Panamera Diesel porneste de la 80.000 euro in Germania

Panamera Diesel va fi oferită cu o cutie de viteze automată cu 8
rapoarte Tiptronic S, iar puterea va fi transmisă roţilor spate, în
program neexistând o versiune cu tracţiune integrală. Amatorii de
călătorii foarte lungi pot opta pentru pneurile cu
rezistenţă redusă – consumul mediu scade la 6,3 litri/100
km,
emisiile CO2 ajung la 167 g/km, iar
rezervorul de 80 de litri asigură o autonomie maximă de 1.200
km.

Vânzările lui Porsche Panamera Diesel în Europa vor
demara în luna august a acestui an
, în condiţiile în care
clienţii amatori vor avea la dispoziţie aceeaşi listă generoasă de
dotări de lux, ca în cazul celorlalte versiuni.

Porsche Panamera Diesel are cutie de viteze automata S Tronic si tractiune pe spate

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide