Creaţie a studenţilor: Mercedes B-Class cu motor V8

Zvonurile spun că AMG va face, în viitor, un model bazat pe micul A-Class. Inginerii Mercedes au fost, însă, devansaţi de studenţii Mercedes. Care au luat familistul monovolum B-Class şi l-au echipat cu un V8 de aproape 500 CP! Rezultatul? Vedeţi în continuare.

Clienţii monovolumului Mercedes B-Class nu prea se gândesc lasportivitate, nu-i aşa? Ei bine, nici inginerii germani,cea mai puternică versiune fiind B200 Turbo, cu o putere maximă de193 CP. De fapt, în ce priveşte modelul familist, pe ingineriiMercedes îi preocupă mai degrabă ecologia, dovadă fiind versiunea B-Class F-Cell.

Initial, Mercedes B 55 AMG a fost un banal B200 CDI

Şeful fabricii Mercedes de la Rastatt, unde se asambleazăB-Class, a venit, totuşi, cu propunerea realizării unuimodel special. Caietul de sarcini prevedea ca spaţiulinterior să rămână neafectat, exteriorul şi interiorul maşinii săaibă prea multe modificări, iar maşina să se preteze la utilizareacotidiană.

Cea mai interesantă idee pentru o astfel de modificare a venitdin partea lui Andreas Wurz, angajat al departamentului detraining, care a propus un B-Class sportiv. Sau, după cumurma să fie botezat ulterior, un B 55 AMG. Destul detentant, nu? Aşa încât a primit undă verde şi, împreună cu o echipăde studenţi, care îşi făceau internship-ul la Mercedes, s-a pus petreabă.

Mercedes B 55 AMG a primit un motor V8 de 385 CP si are acum propulsie pe puntea spate

O treabă serioasă. Mai întâi, a fost luată în colimator oversiune Mercedes B200 CDI, maşină destinată doar departamentuluide training. Apoi, s-a trecut la implementarea grupuluimotopropulsor, preluat de pe berlina Mercedes E 550. Estevorba despre un motor V8 de 5,5 litri, cuplat la o cutie de vitezeautomată cu 7 trepte.

Pentru echipa de studenţi, această conversie a fost memorabilă,din punct de vedere didactic. Interesant, problemele majore nu auprovenit de la montarea motorului, ci mai degrabă au fost cauzatede găsirea unei soluţii pentru a transforma B-Class dintr-omaşină cu tracţiune pe faţă într-una cu propulsie pe puneaspate.

Pentru aceasta, s-a apelat la puntea unei versiuni maivechi E-Class W210, pentru care a fost proiectat unsubcadru special de prindere. Astfel, puterea de 385 CP şi cuplulimpresionant de 530 Nm pot fi utilizate judicios, asta şi în urmareconfigurării unităţii electronice centrale.

Mercedes B 55 AMG a primit multe modificari tehnice, din domeniul tuningului

Pentru ca maşina să poată fi utilizată la adevărata capacitate,au fost modificate serios şi sistemele de direcţie şi defrânare (discuri ventilate şi peforate, de 345 mm în faţă,respectiv 300 mm în spate), în timp ce suspensia este foartecoborâtă, iar trenul de rulare beneficiază de jante AMG de 18", cupneuri late, de 235/40 ZR 18 pe faţă, respectiv 255/35 ZR 18 pespate.

În final, maşina ajunge să cântărească 1.620 kg la gol, ceea ceînseamnă cu doar 180 kg mai mult decât versiunea modelului de lacare s-a plecat. Prin urmare, şi performanţele se anunţăexcelente, cu un demaraj 0-100 km/h în mai puţin de 6secunde şi o viteză maximă limitată la 250 km/h.

VEZI CE POATE MERCEDES B 55 AMG!

Mercedes B 55 AMG facut de... studenti de pe tare.ro

De ce acest Mercedes B 55 AMG?După cum afirmă oficialii Mercedes, este un foarte bun exemplupentru potenţialul pe care îl are departamentul de training. Şisuntem "ameninţaţi" că ne mai aşteaptă şi alte surprizeinteresanteîn viitor.

Mercedes B 55 AMG a fost realizat de o echipa de studenti internship Mercedes