Factory Five 818 îi va interesa în mod deosebit pe fanii Subaru...

Ce legătură este între firma complet necunoscută Factory Five, roadsterul 818 şi reputatul brand Subaru? Aflaţi (şi vă minunaţi) în continuare.

Factory Five e o companie specializată pe domeniul ”kit-car”, oferindu-le clienţilor posibilitatea de a-şi construi maşina dorită în propriul garaj. Iar noua lor propunere se numeşte 818 - indicativ care provine de la obiectivul de a realiza o maşină care să nu depăşească 818 kg.

Factory Five realizează şasiul spaceframe, caroseria din panouri de fibră de sticlă (care, fiind acoperite cu un strat de gel special, nu mai necesită vopsire), suspensia, blocurile optice şi parbrizul. Pentru restul componentelor, e nevoie de o maşină ”donator”. Şi nu orice maşină.

Cei de la Factory Five s-au gândit la reputatul model Subaru Impreza WRX (versiunea produsă între 2002 şi 2007), de la care clientul interesat va trebui să preia motorul boxer, transmisia, punţile, sistemele de direcţie şi de frânare şi alte componente (printre care scaunele sau indicatoarele de bord).

Totuşi, Factory Five 818 nu e un roadster cu tracţiune integrală, cum ne-am aştepta dat fiind că mecanica provine de la Subaru Impreza WRX. Modelul de faţă are tracţiune doar pe puntea spate, dar, cu motorul plasat în poziţie centrală, proiectanţii promit un nivel excelent al manevrabilităţii şi performanţelor (de exemplu, demarajul 0-100 km/h este promis ca fiind sub 4 secunde).

Şi mai interesant este preţul pentru un asemenea kit-car: versiunea de stradă, 818 S, costă 9.990 USD (circa 7.200 euro), iar cea pentru circuit, 818 R, 10.990 USD (circa 8.000 euro).

Dacă mai punem la socoteală şi maşina-donor (un Subaru Impreza WRX din 2002-2007 costă în SUA în jur de 5.000 USD), rezultă că preţul total al unui Factory Five 818 ajunge la circa 15.000 USD. La care se mai adaugă munca mecanicului amator - însă, în acest caz, nu vorbim de manoperă, ci de pasiune, nu-i aşa?