Lansare Renault R27

Pentru sezonul 2007, Renault vine cu o serie de inovatii tehnice, un pilot nou si un sponsor principal foarte puternic.

Lansare Renault R27 Lansare Renault R27
La Amsterdam, in prezenta a peste 600 de jurnalisti, constructorul francez si-a dezvaluit arma principala pentru formula suprema, unde spera sa continue seria succeselor si fara Fernando Alonso, migrat la McLaren. Capitala Tarii Lalelelor n-a fost aleasa intimplator, in cadrul aceluiasi eveniment fiind anuntat si parteneriatul ING-Renault. Presedintele companiei olandeze, Michel Tilmant, a explicat motivele acestui pas: “Valorile fundamentale ale companiei noastre sint calitatea oamenilor, a produselor si serviciilor. Vrem ca acest lucru sa fie cunoscut, iar Formula 1 e o excelenta platforma de promovare”. Daca ne uitam peste statisticile FIA, intr-adevar, 850 de milioane de spectatori anual reprezinta un public-tinta la care viseaza orice om de marketing. 

Fata de schimbarea exterioara evidenta (culorile dominante fiind albul si portocaliul), noul monopost, botezat R27, este mai degraba o evolutie agresiva a masinii campioana mondiala, decit o revolutie. Cauza acestui fapt se gaseste in decizia FIA de a impune (inca o data) echipelor participante noi restrictii, printre care limitarea turatiei maxime la 19.000 rpm. Astfel, spre deosebire de perioada 2001-2006, cind francezii au prezentat cite un motor nou la startul fiecarui sezon, in 2007 propulsorul V8 va fi versiunea imbunatatita a celui precedent. Am mai aflat ca aerodinamica bolidului a suferit schimbari majore, consolele gurilor laterale de admisie si oglinzile fiind cele mai importante. Noua este si cutia de viteze cu 7 trepte, botezata IGC, de la “instantaneous gearchange”. In practica, sustin inginerii echipei, asta s-ar traduce prin schimbarea instantanee a vitezelor, evident cu multiple beneficii. Tot din acest an, F1 ramine cu un singur furnizor de pneuri – Bridgestone. R27 a fost dezvoltat tinindu-se cont de acest fapt dar, cel putin teoretic, la capitolul respectiv, ING Renault F1 Team se afla deocamdata in urma altor echipe, “servite” de japonezi de ani buni.

Interviu cu Flavio Briatore

Flavio, care sint obiectivele pentru acest sezon?
In acest moment, nu poti decit sa generezi o presiune negativa anuntind teluri mari. Stim ca sintem o echipa de top si ca avem destule atuuri pentru a ne pastra in lupta de la virf. In fiecare an, criticii ne dau putine sanse, din cauza faptului ca trebuie sa ne adaptam unor schimbari majore, dar ultimele titluri mondiale parca spun altceva. Asta vrem si pentru 2007.

Sosirea celor de la ING ca sponsori principali este la fel de motivanta?
Sintem mindri de acest parteneriat si le uram bun-venit in F1. Implicarea lor este una deosebit de serioasa si trimite un mesaj pozitiv puternic. Ne-au ales pe noi pentru ca sintem o echipa plina de dinamism, care a dovedit ca merita sa fie unde este.

Plecarea lui Alonso reprezinta o mare pierdere?
Este, fara indoiala, o schimbare majora, dar mult exagerata. Lucram cu pilotii actuali (Fisichella/Kovalainen) de doi ani, Renault si ING sint implicati pe termen lung, departamentul tehnic si cel managerial sint excelente – avem, deci, toate ingredientele necesare unei echipe de succes. Iar echipa este intotdeauna mai importanta decit omul. Acest an este unul propice ca sa demonstram ca filosofia noastra e una cistigatoare.

Sint pilotii capabili sa “joace” la acest nivel?
Da. Giancarlo, sint convins, va fi un alt om in acest sezon. Nu va mai simti presiunea creata de prezenta lui Alonso si va mai bun decit in anii precedenti. Cit despre Heikki, pot sa va spun ca, fara indoiala, este speranta noastra pentru viitor. Formula 1 nu prea da sanse pilotilor tineri, dar noi tocmai am facut-o si credem ca va fi o surpriza placuta.

Cu noi pneuri si un “rookie” la volan, este corect sa spunem ca 2007 va fi unul de tranzitie pentru Renault?
Deloc. 2007 este o era noua, da. Dar avem o continuitate pe care nu poate sa o conteste nimeni si oricum cheia in Formula 1 este sa incepi anul cit mai bine pregatit. Tocmai de aceea am fost primii care ne-am testat masina, pe 10 ianuarie. Iar saptamina trecuta am avut doua la Jerez. Sintem mai pregatiti ca oricind pentru acest sezon si asta demonstreaza ca sintem sortiti succesului.