TEST în România cu Land Rover Discovery 4 (2012). Subapreciatul

Am condus, pe drumurile din România (şi în afara lor), SUV-ul Land Rover Discovery 4. O maşină pe care rar o vezi pe şosele, dar pe care aş recomanda-o cu multă căldură oricui. Detalii în continuare.

TEST în România cu Land Rover Discovery 4 (2012). Subapreciatul TEST în România cu Land Rover Discovery 4 (2012). Subapreciatul

SUV-ul britanic Land Rover Discovery 4 a fost lansat în 2009, iar asta înseamnă că nu e tocmai o maşină nouă. Dacă mai pun la socoteală şi că, de fapt, nu e altceva decât un Discovery 3 îmbunătăţit, atunci ajung la o concluzie destul de simplă: maşina asta are zece ani de când se produce fără modificări prea mari.

Din fericire, englezii nu au stat degeaba şi au făcut în aşa fel încât SUV-ul lor cel mai mare să fie la curent cu toate noutăţile care se găsesc pe modelele mai proaspete ale concurenţilor. Astfel, în 2012 a primit un facelift consistent, care a avut de-a face mai mult cu partea tehnică decât cu partea estetică. Atunci, Discovery 4 a primit motoare noi, de 3,0 litri, şi o cutie de viteze automată cu opt trepte de la ZF.

Apoi, la Salonul Auto Frankfurt 2013, bătrânul Discovery a primit un nou facelift care l-a făcut să semene mai mult cu noii lui fraţi – Range Rover şi Range Rover Sport.

Arată ca o cutie pe roţi, dar odată ce porneşti la drum nu te mai interesează asta

Subiectul acestui test este un Land Rover Discovery 4 cu facelift-ul din 2012, echipat cu motorul diesel de 3,0 litri TDV6 cu 211 CP şi cutia automată cu opt trepte. Motivul: varianta cu ultimul facelift nu era disponibilă pentru test în momentul scrierii acestui text.

Concurenţi

Din punctul meu de vedere, singurii concurenţi pentru acest britanic sunt Toyota Land Cruiser 150, Mercedes-Benz GL-Class, Mitsubishi Pajero şi bătrânul Volvo XC90. Toate pot fi echipate cu un al treilea rând de scaune, însă doar Land Cruiser-ul (şi eventual Pajero-ul) se poate lua la harţă cu Discovery-ul în teren accidentat.

Interior

După ce păşeşti înăuntru, maşina te aşteaptă cu un interior garnisit cu plastice de calitate, lemn lustruit şi un bord acoperit cu piele. Dar să nu crezi că e un loc luxos, fiindcă ai greşi. În schimb, e un loc în care s-ar simţi foarte bine atât un fermier, cât şi un om de afaceri. Butoanele sunt mari, scaunele sunt foarte confortabile, iar totul e foarte simplu de folosit.

Odată cu facelift-ul din 2012, care a adus motoare noi şi o nouă cutie de viteze, SUV-ul britanic a primit şi comutatorul rotativ pentru selectarea vitezelor, la fel ca în modelele Jaguar. E o tuşă de eleganţă într-un loc care te face să te simţi ca acasă.

Selectorul se ridică maiestuos din lăcaşul său de fiecare dată când porneşti maşina

Totodată, comenzile pentru excelentul sistem Terrain Response au fost mutate în faţa selectorului de viteze, iar butoanele au fost micşorate puţin, pentru a se încadra frumos pe consola centrală.

Eu sunt un om înalt, la aproape doi metri înălţime, iar asta înseamnă că o călătorie pe bancheta din spate îmi dă, de multe ori, dureri de cap (şi de picioare). Nu şi în Discovery. Cu scaunul şoferului reglat pentru mine, am reuşit să mă acomodez imediat pe al doilea rând de scaune, fără să ating scaunul din faţă cu genunchii sau plafonul cu capul.

Ca şi cum nu ar fi de ajuns, există opţiunea unui al treilea rând de scaune, ceea ce ridică numărul total de locuri de la cinci la şapte. Şi, spre deosebire de Toyota Land Cruiser, unde nu am reuşit să încap pe ultimul rând de scaune, în Discovery nu am avut nici cea mai mică problemă în a sta pe unul dintre cele două scaune din portbagaj.

Aici chiar încap doi adulţi!

Pentru a ridica ultimul rând de scaune trebuie să faci doar câteva mişcări simple, însă s-ar putea să te murdăreşti pe pantaloni fiindcă maşina are o gardă la sol destul de generoasă, iar accesul către portbagaj dinspre uşile din spate e destul de greoi.

Mai mult, spaţiile de depozitare sunt multe şi generoase ca dimensiuni, ceea ce face din Discovery 4 o maşină excelentă pentru familie.

Vizibilitatea e foarte bună în toate direcţiile, însă tetierele celui de-al doilea rând de scaune răpesc o bună parte din ce ar trebui să vezi prin lunetă.

Detalii despre performanţe, ţinută de drum şi consum, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »