Condus în România: BMW X4 xDrive35i. Cel mai agil SUV BMW!

Întâmplător, exact în ziua când BMW oferea lumii primele informaţii oficiale cu noua generaţie a lui BMW X6, eu testam pentru prima dată noul BMW X4. Care m-a făcut să înţeleg că e mult mai mult decât un frăţior al lui X6, ba chiar că are mai multe argumente decât ”big brother”!

Condus în România: BMW X4 xDrive35i. Cel mai agil SUV BMW! Condus în România: BMW X4 xDrive35i. Cel mai agil SUV BMW!

Lansarea noului BMW X4 a avut loc la mai puţin titratul salon auto de la New York, din primăvara acestui an, fiind prefigurat cu un an înainte de conceptul cu acelaşi nume şi, în proporţie de 95%, acelaşi look. Principala problemă pe care am avut-o cu X4 a fost simplă: ”merită sau e doar un surogat mai accesibil al vedetei X6?”.

Matematicienii BMW: X6 - 2 = X4. Şi uite aşa s-a ajuns la al cincilea SUV/SAV bavarez...

Ei bine, trebuie să recunosc faptul că maşina are un sex-appeal mai puternic în realitate decât în poze. Mai ales când e ornată cu pachetul M Sport (opţional pentru 3.684 euro), care plusează cu un spoiler frontal tupeist, o bară spate frumos subliniată în partea inferioară şi cu jante speciale M-Star - cele de pe modelul de test aveau 19 inci şi un design high-tech foarte reuşit.

Însă mai mult mi-au atras atenţia nervurile de pe laterale şi diversele suprafeţe complexe, care, în funcţie de umbre sau de cum cade lumina pe maşină, creează o puternică impresie de mişcare armonioasă şi distrag atenţia de la faptul că, în realitate, până pe la jumătate X4 e pur şi simplu un... X3 familist.

Aşa-i că vi se pare doar un X3 ceva mai dichisit? E aceeaşi problemă de identificare ca la X6 faţă de X5

Partea din spate este, totuşi, punctul culminant al maşinii, deoarece silueta de coupe-SUV, cu trimitere directă fără menajamente la X6, face noul X4 să arate foarte dinamic şi elegant. Şi foarte şic, sau life-style, cum vreţi.

Comparativ cu precedentul X6, noul X4 pot spune că arată mai reuşit, în timp ce, faţă de noua generaţie X6, se simte că pachetul a fost comprimat - gabaritul mai mare al lui X6 permite o altă jonglare cu volumele şi formele, mai liniară.

Vă amintiţi ecuaţia ”X6-2”? Ei bine, acel ”2” e factorul ”şmecher”. Lipsă în cazul lui X4, care e mai finuţ

Însă părerea mea este că noul X4 arată foarte bine pentru publicul pe care îl vânează: femeile intimidate de dimensiunile unui X6 sau tinerii care nu prea gustă aspectul de şmecher al marelui X6. Serios, X4 efectiv scapă de ideea de body-builder a fratelui mai mare, primul efect fiind că arată mai sprinten.

Cum rămâne cu interiorul noul BMW X4? VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE

Citeşte mai departe în pagina următoare »