TEST de prim contact cu Ford Focus facelift. Tehnohatch

Ford Focus a fost dintotdeauna unul dintre cei mai puternici rivali ai germanului Volkswagen Golf. Iar acum, după un facelift consistent, Focus e mai atrăgător şi mai tehnologizat. Am condus hatchback-ul producătorului american şi îţi spun cum a fost.

TEST de prim contact cu Ford Focus facelift. Tehnohatch TEST de prim contact cu Ford Focus facelift. Tehnohatch

După patru ani de carieră, a treia generaţie Ford Focus a primit un facelift binemeritat, care a adus un design nou pentru exterior, precum şi câteva gadgeturi proaspete pentru interior. Am condus hatchback-ul compact al companiei americane pe drumurile din Spania şi îţi spun cum a fost.

Concurenţi

Ca întotdeauna, Ford Focus are câţiva rivali de care nu se poate descotorosi prea uşor, iar cel mai mare dintre ei este Volkswagen Golf. Urmează apoi Opel Astra, Peugeot 308, Renault Mégane, Mazda3, Toyota Auris şi Hyundai i30.

Interior

Cea mai mare noutate de la interiorul lui Ford Focus facelift este consola centrală regândită, care lasă în urmă nenumăratele butoane mici şi pune în prim-plan un ecran tactil generos ca dimensiuni (cu diagonala de 8 inci) care încorporează toate funcţiile sistemului multimedia.

Ecranul mare ascunde în spate a doua generaţie a sistemului de infotainment Ford Sync, care poate fi folosit şi cu ajutorul comenzilor vocale. Şi, spre marea mea surprindere, a fost prima dată când am avut o experienţă plăcută cu comenzile vocale într-o maşină. Cu alte cuvinte, chiar funcţionează, cu observaţia că trebuie să vorbeşti cu ea în limba engleză, româna nefiind pe listă.

Apeşi pe un buton şi maşina chiar te ascultă

Poţi să schimbi postul de radio, să alegi o melodie de pe stick-ul USB sau de pe telefonul conectat prin Bluetooth, să suni pe cineva după nume şi chiar să modifici setările sistemului de climatizare, deşi e mult mai uşor să faci asta prin intermediul comenzilor fizice de la baza consolei centrale.

Totul începe cu apăsarea butonului dedicat de pe volan, după care o voce feminină o să-ţi spună „please say a command” (te rog să spui o comandă), iar pe ecran o să apară o listă cu comenzi posibile. Aşa cum am spus şi mai devreme, sistemul chiar funcţionează, dar nu e încă perfect, fiindcă trebuie să aştepţi de fiecare dată ca maşina să-ţi spună „please say a command” înainte să poţi zice ceva. Dacă dai o comandă mai repede, nu o să fie luată în considerare şi trebuie să o iei de la capăt.

Descotorosirea de marea de butoane prezente la varianta fără facelift a dus la o utilizare mult mai uşoară a sistemului multimedia. Butoanele (atât cele fizice, cât şi cele virtuale) sunt poziţionate intuitiv, iar dimensiunea mai mare a ecranului înseamnă că vei vedea mult mai uşor harta sistemului de navigaţie prin GPS.

Harta e mare, aşa că o să vezi la timp toate informaţiile de care ai nevoie

Grafica e plăcută, culorile folosite apropiindu-se de cele din aplicaţia de mobil Google Maps, iar viteza de reacţie este satisfăcătoare. În schimb, sensibilitatea ecranului la atingeri nu e chiar cea mai bună – trebuie să fii destul de ferm în apăsări ca să fii băgat în seamă de creierul electronic.

Cu toate acestea, cred că soluţia găsită de Ford este mai bună decât cea folosită de Volkswagen în Golf 7. Ecranul e mai mare, grafica e mai atrăgătoare şi e mai uşor de folosit. De Opel Astra nu mai zic, fiindcă aici nu s-a renunţat încă la consola extrem de încărcată cu butoane.

Pe lângă noul sistem de infotainment, Focus facelift a primit şi un asistent la parcarea paralelă sau perpendiculară, care manevrează volanul în timp ce şoferul are grijă de pedale. Totodată, hatchback-ul are acum materiale ceva mai bune, precum şi un canal median regândit, care include acum un spaţiu de depozitare mai generos şi o cotieră care glisează înainte-înapoi.

În ansamblu, interiorul lui Focus arată acum mult mai aerisit ca înainte

Plasticele arată cât se poate de bine, cu porţiuni perfectibile pe ici-colo, mai ales pe portiere. Vizual, nu am ce să-i reproşez hatchback-ului construit de Ovalul Albastru.

Scaunele din faţă sunt confortabile şi oferă un nivel de susţinere laterală cât se poate de normal. În spate, bancheta poate găzdui trei persoane, însă spaţiul pentru genunchi şi cap e doar decent. La acest capitol, Golful stă ceva mai bine.

Portbagajul are o capacitate de 363 de litri la varianta hatchback cu cinci uşi, ceea ce pune Focusul undeva la media segmentului. Mazda3 are 350 de litri, Opel Astra are 370 de litri, Volkswagen Golf vine cu 380 de litri, iar Renault Mégane impresionează cu 405 litri. Cu toate acestea, ar trebui să fie mai mult decât suficient pentru un weekend cu familia la munte sau la mare.

Detalii despre performanţe, ţinută de drum şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »