galerie

Ep. 5: la proape 15.000 euro, Aveo 1.6 automat sau Linea 1.6 MJet manual?


  • Fiat Linea e mai lung cu 16 cm, iar Chevrolet Aveo e mai înalt cu 2 cm.
  • Chevrolet Aveo are un aspect mai dinamic, iar Fiat Linea arată mai masiv, inspirând spaţiu generos
  • Diferenţiere clară ca imagini de marcă: Aveo e tineresc şi agresiv, iar Linea calm şi discret
  • Deşi impresia de agresivitate se continuă şi în spate la Aveo, Linea are o parte dorsală mai închegată
  • Un duel interesant în categoria familistelor de clasă mică: sporivitate versus eleganţă
  • Ambele modele reuşesc să rezolve cu brio tema caroseriei sedan, disimulând foarte bine că sunt derivate din hatchback-uri
  • Din fericire, şi Aveo şi Linea oferă senzori de parcare, care ajută foarte mult la manevrele cu spatele
  • Aveo are avantajul noului venit, în timp ce Linea e deja deja din 2007 pe piaţă
  • Modelul de top Aveo are motor pe benzină de 1,6 litri şi cutie automată, iar modelul de top Fiat Linea e oferit cu un diesel de 1,6 litri şi cutie doar manuală
  • Atât Linea, cât şi Aveo sunt maşini bine gândite pentru familiştii cu bugete mai restrânse
  • Suspensia lui Aveo oferă un mai bun compromis între confort şi stabilitate, dar e ceva mai zgomotoasă decât la Linea
  • Pe hârtie, Linea 1.6 MJet e mai sprintenă, dar, în realitate, Aveo 1.6 AT oferă o experienţă de condus mai plăcută şi mai relaxantă, graţie cutiei automate
  • Aveo plăteşte tribut cutiei automate şi motorului pe benzină, având un consum de carburant mai mare decât Linea diesel, evident
  • Aveo e şi pentru cei mai agresivi din fire, în timp ce Linea preferă să fie tratată cu calm
  • Chiar dacă Aveo atrage atenţia mai mult, Linea rămâne o propunere foarte decentă în peisajul actual al familistelor abordabile
  • Chevrolet a reuşit să se impună rapid pe piaţa familistelor ieftine în Europa, un domeniu unde, până nu demult, Fiat era printre favoriţi
  • La Fiat Linea, soluţia adoptată pentru mânerele portierelor denotă mai multă eleganţă
  • Geamul suplimentar din faţa portierei la Linea şi oglinda retrovizoare sunt indicii ale legăturii de rudenie cu Fiat Grande Punto.
  • În cazul lui Aveo, oglinzile retrovizoare se rabat mai facil şi oferă o vizibilitate uşor mai bună
  • Planşă de bord clar mai modernă la Aveo, liniile clasice din Linea plătind tribut anilor suplimentari
  • Aspect tineresc la volanul lui Aveo, în timp ce sobrietatea lui Linea i-ar putea tenta mai mult pe clienţii mai vârstnici
  • Modernism inspirat din lumea moto la Aveo vs. stil clasic la Linea. Prefer soluţia digitală din Aveo, oferă lizibilitate mai bună a informaţiilor principale
  • Ambele modele oferă o calitate acceptabilă a plasticelor şi materialelor bordului, dar Aveo pare avantajat la capitolul materiale
  • Blocul de lumini la Aveo aminteşte de modelele germane, în timp ce la Fiat Linea blocul de butoane necesită obişnuinţă
  • Aveo oferă standard sistemul de control al stabilităţii ESP, în timp ce Linea beneficiază doar de sistem de control al tracţiunii ASR
  • La Aveo, meniul computerului de bord se controlează de pe maneta de semnalizare, iar la Linea de la un buton de pe maneta din dreapta, pentru ştergătoare
  • Dacă Aveo are dreptul doar la aer condiţionat manual, Linea oferă climatizare automată pe nivelul superior Dynamic
  • Aveo oferă un sistem audio cu un ecran mai lizibil, precum şi posibilitatea de configurare a unor subsisteme ale maşinii (faruri, închidere centralizată, etc). Linea beneficiază de interfaţa Blue&Me, cu meniu vocal
  • În ambele modele conectarea telefonului prin Bluetooth este facilă. În Linea calitatea sunetului pare mai bună
  • Mufa USB este foarte bine plasată în Aveo, în torpedoul superior, în timp ce în Linea e cam ascunsă şi nu prea uşor de nimerit cu stick-ul.
  • Iluminarea este mai bună în Linea, datorită spoturilor mai puternice
  • Aveo nu are comandă automată pentru geamul şoferulu, în timp ce Linea oferă geamurile spate electrice doar opţional
  • Torpedoul lui Linea pare mai încăpător, dar spaţiul este afectat de modulul Blue&Me
  • . Aveo plusează cu al doilea torpedou, în partea superioară a bordului, însă Linea oferă un mic spaţiu de depozitare în cotiera centrală
  • În partea superioară a bordului, ambele modele au cât un spaţiu de depozitare, dar în Aveo e mai bine plasat
  • La baza consolei centrale, Aveo are un buzunar încăpător, în timp ce Linea oferă un mic spaţiu pe tunelul central, incomodat de mânerul frânei de mână
  • La Aveo, suporturile pentru două pahare sunt mai mari şi sunt plasate pe tunelul central. Aveo plusează cu un astfel de suport şi pentru cei din spate
  • Aveo se detaşează la nivelul ergonomiei interioare graţie celor două spaţii de depozitare generoase, din lateralele consolei centrale
  • Faţa interioară a portierei la Aveo are un design mai modern, dar Linea oferă o ergonomie mai bună atât pentru cotul şoferului, cât şi pentru accesarea butoanelor
  • Aveo are scaune mai bine profilate şi un sertăraş sub scaunul pasagerului. Linea oferă scaune mai generoase şi mai moi, precum şi o cotieră mai mare
  • Geamul uşii spate se deschide mai mult la Aveo, dar Linea are un mic buzunăraş pentru mărunţişuri
  • Linea are ampatamentul mai mare cu aproape 8 cm, dar Aveo e foarte apropiat ca nivel al spaţiului pentru genunchii celor din spate. Bancheta din Linea e mai confortabilă
  • Rabatarea fracţionată a banchetei este mai facilă în Aveo decât în Linea, unde micile chingi de care trebuie tras nu sunt vizibile din prima
  • La Aveo se rabate doar spătarul, în timp ce Linea reclamă operaţiuni suplimentare, prin ridicarea la verticală a şezutului
  • Aveo oferă o gură mai mare de comunicare între portbagaj şi habitaclu, chiar dacă rabatarea banchetei în Linea oferă o podea mai plată
  • Ambele modele oferă 500 de litri pentru portbagaj (în configuraţia cu 5 locuri), Linea având o gură de încărcare mai mare
  • Aveo nu oferă un mâner pentru închiderea capotei portbagajului
  • La Aveo, suporţii capacului portbagajului sunt masivi şi pot incomoda bagajele. La Linea s-a apelat la soluţia mai scumpă cu amortizoare
  • În ambele cazuri, portbagajul poate fi deblocat şi din telecomandă, dar numai Linea oferă posibilitatea deschiderii capacului şi de la un buton din habitaclu
  • Nici măcar pe versiunea de top, Aveo nu oferă discuri de frână pe spate, în timp ce Linea are standard discurile de frână pe spate pentru motorul diesel
  • Ep. 5: la proape 15.000 euro, Aveo 1.6 automat sau Linea 1.6 MJet manual?
  • La circa 15.000 euro, Chevrolet Aveo 1.6 AT LTZ este cea mai bună ofertă de maşină spaţioasă având cutie automată şi echipare bogată
  • Ep. 5: la proape 15.000 euro, Aveo 1.6 automat sau Linea 1.6 MJet manual?
1/1
Ep. 5: la proape 15.000 euro, Aveo 1.6 automat sau Linea 1.6 MJet manual?