EP. III: VW Passat vs. Ford Mondeo şi Opel Insignia

În ultimul episod al acestui comparativ punem VW Passat faţă în faţă cu Ford Mondeo şi Opel Insignia, modele făcute tot în Germania. Iată care este verdictul.

EP. III: VW Passat vs. Ford Mondeo şi Opel Insignia EP. III: VW Passat vs. Ford Mondeo şi Opel Insignia

Faţă de Volkswagen Passat, care exprimă fără dubii că este o maşinăgermană, Ford Mondeo şi Opel Insignia se doresc maşiniglobale, pe gustul cât mai multor clienţi de pe mapamond.De altfel, cu siguranţă vor apărea voci accentuând faptul că Fordşi Opel ţin de companii americane - totuşi, în cazul de faţă vorbimde modele cu specificaţii europene.

Opel Insignia are un design elaborat si foarte placut, concurand mai degraba cu Passat CC

Una peste alta, îţi trebuie doar câteva momente pentru a realizacă, din punct de vedere al designului, Opel Insignia estecu totul altceva decât Passat. Lui Insignia i sepotriveşte mai degrabă VW Passat CC, ca şi concurent, deoarece stilul pătrăţos alPassat-ul de acum face sedanul german să arate aproape banal şinecizelat prin comparaţie cu liniile armonioase şi foarte eleganteale lui Insignia.

Ford Mondeo are un design ecghilibrat, modern, dar si sobru, versiunea cu hayon aratand si sportiv

Şi Ford Mondeo arată mai modern faţă de Passat, darpăstrează o doză mai mare de sobrietate decât Insignia. Înparte şi datorită hayonului, dar mai ales din cauza dimensiunilor,Mondeo arată mult mai voluminos decât Passat, reuşind parcă săimpună mai mult respect decât berlina VW.

Este clar că Mondeo şi, mai ales, Insignia, sunt multmai atractive decât Passat-ul, acesta părând pur şi simpluo maşină a anilor '80. Pe de altă parte, stilul prea clasic al luiPassat este responsabil, în bună măsură, pentru imaginea de marcăfoarte puternică pe care Passat reuşeşte să o degaje, berlinagermană fiind peste concurenţi, din acest punct de vedere.

Fata de Insignia si Mondeo, VW Passat este mult prea simplist, patratos si aproape batranesc

În concluzie, pentru clienţii cu un simţ estetic dezvoltatPassat este clar depăşit de Insignia şi Mondeo. Pe de altă parte,stilul conservator VW inspiră parcă mai multă încrederepentru clienţii care se consideră foarte serioşi. Insigniaeste contradictorie, mizând pe o clientelă deschisă la nou şi carepune un mare accent pe modă.

Aşa încât Ford Mondeo rămâne cel mai echilibrat pentruacest segment, al berlinelor de clasă medie, deşiversiunea din test, cu hayon, îi atrage mai mult pe cei care vor şidinamism. Însă, în final, designul "kinetic" al lui Mondeo îl facepe acesta mai echilibrat decât Passat (too oldie) şi Insignia (toostylish).

Să vedem cum se prezintă la interior cele trei maşinigermane

Citeşte mai departe în pagina următoare »