Motorul Anului 2012 – iată câştigătorii Engine of the Year 2012

Motorul Anului 2012 – iată câştigătorii Engine of the Year 2012

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Dosar & Analize

Cei de la Ford au motive de bucurie, deoarece noul lor motor din familia EcoBoost, având 1,0 litri şi doar 3 cilindri, pleacă acasă cu marele trofeu „Motorul Anului 2012”. Este al doilea an consecutiv în istoria acestei competiţii în care un nume nou ia marele trofeu, dar şi al doilea an consecutiv în care „International Engine of the Year” este câştigat de un propulsor mai mic de 1.000 cmc.

Pariul pe downsizing a fost, aşadar, câştigat de cei de la Ford, care, graţie unui turbocompresor şi a proiectării judicioase, au reuşit să scoată din 999 cmc o putere maximă de 125 CP. Nu numai atât, majoritatea membrilor juriului au lăudat comportamentul, responsivitatea şi consumul redus al micului EcoBoost.

Prin urmare, motorul Ford 1.0 EcoBoost a primit 401 puncte, situându-se la o distanţă foarte mare de ocupantul locului 2, TSI-ul de 1,4 litri al grupului VAG (cu 288 de puncte), în timp ce pe locul al treilea s-a plasat sportivul V8 de 4,5 litri de pe Ferrari 458 Italia.

Iată mai jos clasamentul propulsoarelor la principala categorie, International Engine of the Year 2012:

  1. Ford, 999 cmc, 3 cilindri turbo (Ford Focus) – 401 puncte

  2. Volkswagen 1.4 litri TSI Twincharger (VW Polo, Beetle, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Sharan, Touran/Cross Touran, Passat CNG, Touran/Cross Touran CNG, Audi A1, Audi A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Cupra, Škoda Fabia RS) – 288 puncte

  3. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider) – 224 puncte

  4. GM 1.4 litri range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera) – 212 puncte

  5. BMW 2.0 litri twin-turbo 4 cilindri pe benzină (125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 sDrive 28i, X1 20i, X3 20i, X1 28i) – 199 puncte

  6. BMW/PSA 1.6 litri turbo pe benzină (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupe/Roadster Cooper S, Mini Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupe/Roadster Cooper Works, Peugeot 207, 207cc, 208, 308, 308cc, 3008, 508, 5008, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5, DS5, DS5, DS3 Racing, DS4, DS4 Racing) – 162 puncte

  7. BMW 3,0 litri turbo 6 cilindri benzină (BMW 1 Series, M Coupé, 335is, Z4 35is) – 160 puncte

  8. BMW M 4.0 litri V8 (BMW M3 Coupe, M3 Convertible) – 128 puncte

  9. Audi 2.5 litri 5 cilindri turbo (Audi TT RS, RS3 Sportback) – 126 puncte

Iar acum să vedem pe paginile următoare laureaţii celorlalte 11 secţiuni din competiţia Motorul Anului 2012.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12



Comentarii
Inchide