Trişori la declararea consumului real de combustibil? Daimler, BMW şi Ford în TOP 3

Autor: Andrei Ştirbu 13 nov. 2014 Dosar & Analize

În ceea ce ţine de diferenţa (în Europa) dintre consumul real şi cel declarat, aceasta s-a mărit considerabil în 12 ani – dacă în 2001 diferenţa era de circa 8%, în 2013 s-a ajuns şi la un procent de 31% între ceea ce declară producătorii şi cât consumă, în realitate, un anumit model. Desigur, media este generalistă, cuprinzând toate modelele şi toate motorizările din gama producătorului. În cazul maşinilor de flotă, procentul ajunge şi la 43%.

Acest lucru nu afectează doar utilizatorul – care, conform Transport & Environment, îşi depăşeşte anual bugetul de combustibil cu 500 € – ci şi mediul înconjurător, care nu este chiar atât de menajat de automobile pe cât ar vrea producătorii acestora să arate. 

Consumul real, în procente, al marilor producători auto

În topul brandurilor care distorsionează realitatea consumului de combustibil se află Mercedes-Benz (cu un consum real mai mare cu aproape 40% faţă de cel scris în broşuri), urmat de BMW (33%) şi de Ford (32%). Ultimele trei poziţii sunt ocupate de Fiat, Peugeot-Citroën şi Toyota, situaţi în jurul pragului de 25%. 

Volkswagen Golf 8 vrea să fie cea mai economică maşină de serie mare din lume

Creşterea consumului (faţă de cel declarat) în 12 ani

Cu toate că WLTP (Worldwide harmonized Light Vehicle Test Procedure) va schimba drastic modul în care este perceput consumul, înlocuind deja clasicul NEDC (New European Drive Cycle), s-ar putea ca asta să se întâmple abia prin 2022, şi nu în 2017, producătorii de maşini încercând să amâne cu cinci ani noile reglementări ale Uniunii Europene privind consumul şi emisiile.

De ce nu le convine constructorilor auto noul sistem de măsurare REALISTĂ a consumului

Sursa: Transport & Environment

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide