BMW 328 Hommage - concept aniversar

Pentru a celebra 75 de ani de la lansarea celebrului model BMW 328, şeful departamentului de design Adrian van Hooydonk a adus la Villa d'Este conceptul BMW 328 Hommage, un exerciţiu de design născut din pasiunea pentru motorsport.

BMW 328 a rămas în istoria automobilului drept un model de referinţă din perioada interbelică, fiind inclus în topul celor mai importante 25 de maşini ale secolului XX. De asemenea, succesul său este strâns legat de recordul obţinut în 1940 în cursa Mille Miglia.

La 75 de ani de la naşterea acestei adevărate legende, mai ales pentru fanii BMW, departamentul de design al producătorului bavarez a pregătit pentru ediţia din acest an a Villa d'Este conceptul BMW 328 Hommage, o maşină descrisă de Adrian van Hooydonk drept o dedicaţie pentru creatorii 328-ului original.

Maşina este un roadster purist, cu două locuri şi fără portiere, după modelul recentului concept BMW Vision ConnectedDrive, de la Geneva 2011. Însă, din punct de vedere al aspectului, vorbim de o simplificare a liniilor, maşina primind o puternică tuşă retro graţie grilei BMW pe verticală şi a farurilor rotunde, specifice curselor de altă dată. Partea din spate este, în schimb, modernă, făcând legătura foarte strâns cu futurismului conceptului Vision ConnectedDrive.

BMW 328 Hommage este o maşină foarte uşoară, cântărind doar 780 kg graţie utilizării intensive a plasticului ranforsat cu fibră de carbon CFRP, atât pentru panourile caroseriei, cât şi pentru cockpit. De remarcat detaliile retro, cum ar fi curelele din piele de pe aripi şi capotă, o trimitere directă către modelul original.

Interiorul conceptului BMW 328 Hommage adoptă aceeaşi idee a simplităţii sportive şi spartane, dar într-o manieră futuristă. Astfel, postul de conducere al şoferului este clar departajat de locul pasagerului, comenzile şi afişajele fiind reduse la minimum. Volanul sportiv are un design racing neo-retro, indicatoarele de bord sunt grupate în spatele volanului, iar pe "consolă" regăsim un foarte mic joystick pentru schimbarea treptelor.

În dreptul pasagerului din dreapta sunt poziţionate două dispozitive iPhone personalizate, cu afişaje diverse, de la cronometru până la oră sau poziţionare GPS. Materialul din care este realizat bordul este acelaşi CFRP ca în cazul caroseriei, interiorul fiind garnisit şi cu piele, pentru scaunele sport şi detalii ale cockpitului şoferului.

Despre motorizarea conceptului BMW 328 Hommage nu se menţionează nimic, dar este de aşteptat ca sub capotă să fie montat motorul în şase cilindri, de 3,0 litri, cu o putere care, cel mai probabil, depăşeşte 350 CP. Per ansamblu, bavarezii reuşesc încă o dată să readucă în actualitate trecutul mărcii într-un mod savuros, apelând la pasiunea intrinsecă pentru automobil.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.