Conceptul Peugeot 208 HYbrid Air 2L propune un nou tip de propulsie hibridă

Majoritatea producătorilor auto aleg – atunci când încearcă să creeze modele cu propulsie hibridă – sistemul motor pe benzină plus motor electric. Dar cei de al Peugeot şi Citroën sunt un pic mai îndrăzneţi şi propun un sistem hibrid cu aer comprimat în loc de electricitate. Detalii mai jos.

Conceptul Peugeot 208 HYbrid Air 2L propune un nou tip de propulsie hibridă Conceptul Peugeot 208 HYbrid Air 2L propune un nou tip de propulsie hibridă

Conceptul Peugeot 208 HYbrid Air 2L, care va fi prezentat la Salonul Auto Paris 2014, propune un nou tip de propulsie hibridă - cu aer comprimat în locul motorului electric folosit de obicei împreună cu un motor pe benzină.

Mai exact, prototipul francezilor foloseşte tehnologia Hybrid Air prezentată la începutul anului 2013 şi combină un motor pe benzină de 1,2 litri ce produce 82 CP cu o rezervă de aer comprimat montată sub portbagaj. Aerul comprimat din rezervor e trimis către o pompă hidraulică amplasată în partea din faţă care joacă rolul unui motor de sine stătător. Astfel, bateriile şi motorul electric dintr-o maşină hibridă convenţională au dispărut.

Conform francezilor, există trei moduri de funcţionare – Air mode (care foloseşte doar aerul comprimat pentru a pune roţile în mişcare, iar emisiile nocive sunt inexistente), Petrol mode (care foloseşte doar motorul pe benzină) şi Combined mode (care le foloseşte pe amândouă, ca o hibridă obişnuită).

La prima vedere, e un 208 obişnuit. Dar la o inspecţie mai atentă o să vezi jantele gândite pentru o rezistenţă la înainteare cât mai mică şi oglinzile retrovizoare minuscule

Iar acum partea cea mai apetisantă: teoretic, conceptul Peugeot 208 HYbrid Air 2L are, aşa cum îi spune şi numele, un consum mixt de doar 2 l/100 km. Pentru a ajunge la această valoare, francezii au făcut tot posibilul să scadă greutatea maşinii, aşa că au schimbat câteva panouri de caroserie cu elemente din fibră de carbon şi au micşorat grosimea metalului folosit la sistemul de evacuare. Astfel, greutatea totală a ajuns la 860 kg, cu 100 kg mai puţin decât la un 208 cu motorizare clasică.

La fel ca într-o hibridă benzină-electric, sistemul dezvoltat de Peugeot poate reumple automat rezervorul de aer comprimat în timpul rulării, iar această operaţiune ar trebui să dureze în jur de 10 secunde. Totodată, şoferul nu trebuie să aibă grija schimbării vitezelor, fiindcă transmisia este automată.

Conceptul Peugeot 208 HYbrid Air 2L va fi prezentat la Salonul Auto Paris 2014, unde vom avea ocazia să-l analizăm mai îndeaproape. Până atunci, tu ce spui:

Are şanse sistemul de propulsie benzină-aer comprimat să devină o realitate?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.