Icona Vulcano, un nou supercar hibrid prezentat la Shanghai 2013

Autor: Dan Vache acum 7 ani Concepte auto

Noul coupe sportiv Icona Vulcano este prima maşină pe care compania nou-înfiinţată în China o propune milionarilor – deşi, pentru moment, nu a fost comunicat nici un fel de preţ, nici măcar estimativ.

Din noua companie fac parte specialişti cu un istoric bogat în lumea auto, cum ar fi designerul ex-Nissan Samuel Chuffart sau inginerul Claudio Lombardi, responsabil de maşinile Lancia care au alergat în anii ’80 în World Rally Championship.

Icona Vulcano surprinde printr-un design reuşit, cu personalitate şi care, într-adevăr, contribuie din plin la apariţia ”vulcanică” a maşinii pe şosea. Cu o caroserie din fibră de carbon şi panouri din aluminiu, coupe-ul de 2 locuri şi cu un gabarit compact, având 4,45 metri lungime, intră fără menajamente în olimpul maşinilor sport, precum Ferrari LaFerrari sau McLaren P1.

Nu doar aspectul maşinii le va atrage atenţia milionarilor pasionaţi de sportivitate, ci şi pachetul tehnic. Pentru viitoarele modele de serie, oficialii anunţă două sisteme de propulsie, ambele hibride.

Pe de o parte avem asocierea dintre un nobil V12 şi un motor electric (H-Competizione), rezultatul fiind o putere maximă de 950 CP transmisă punţii spate, iar performanţele sunt de ordinul a 2,9 secunde pentru 0-100 km/h şi 350 km/h pentru viteza maximă.

Pe de altă parte, avem soluţia H-Turismo, care presupune un motor V6 twin-turbo sub capota faţă şi două motoare electrice pe puntea spate. Puterea totală în acest caz se cifrează la 870 CP, dar, prin utilizarea motoarelor electrice, Icona Vulcano funcţionează în mod 4×4, siguranţa în manevrare crescând.

Demarajul 0-100 km/h, în acest caz, este cu doar 0,1 secunde mai slab, realizându-se în 3,0 secunde, în timp ce masa totală este de 1.380 kg (faţă de 1,6 tone cu motorul V12). Cutia de viteze este secvenţială cu 7 trepte în ambele cazuri, iar turometrul este gradat până la 10.000 rpm, promiţând senzaţii… ”vulcanice”.



Comentarii
Inchide