Nissan Pivo 3 la Salonul Auto Tokyo 2011

Nissan îşi arată consecvenţa la Salonul Auto Tokyo 2011, prezentând cel de-al treilea concept-car cu numele Pivo. Însă factorul ”wow” al primelor două propuneri a dispărut, iar Nissan Pivo 3 se pare că prefigurează o maşină electrică de oraş mai convenţională.

Nissan Pivo 3 la Salonul Auto Tokyo 2011 Nissan Pivo 3 la Salonul Auto Tokyo 2011

Probabil toată lumea se gândeşte la "a pivota" când aude de Nissan Pivo. Lucru pe care japonezii l-au aplicat într-un mod foarte ingenios în cazul primelor două concepte Pivo, care beneficiau de o cabină pivotantă la 360 de grade. O idee mult prea revoluţionară pentru un eventual model de serie, se pare.

Aşa încât acum, la Salonul Auto Tokyo 2011, japonezii recidivează cu un Nissan Pivo 3 mult mai convenţional, care pare un fel de Renault Twizy mult mai îmbrăcat. Ideea de pivotare rămâne, însă, aplicată la trenul de rulare, unde şi roţile spate pot vira, iar Nissan Pivo 3 se poate roti cu totul în jurul axei centrale.

Nissan Pivo 3 are două portiere care se deschid spre spate, culisând, cam ca în acelaşi stil cu cele de pe Peugeot 1007. O idee practică în parcările înghesuite şi care le oferă celor trei pasageri un acces mult mai facil în şi din maşină. Layoutul scaunelor este la fel ca la supercarul McLaren F1, şoferul stând central, iar ceilalţi doi pasageri în spate, pe laterale.

Maşina are 3,05 metri lungime, iar raza de bracaj este de numai 2 metri, graţie rotirii tuturor celor 4 roţi. Habitaclul este conceput de o manieră simplistă, cu toate indicatoarele şi afişajele concentrate într-un tablou de bord digital, în faţa şoferului. Volanului îi lipseşte partea superioară, ceea ce contribuie la o foarte bună vizibilitate a tabloului de bord, iar în lateralele bordului sunt plasate displayuri pentru camerele de filmat exterioare care preiua rolul retrovizoarelor.

Evident, Nissan Pivo 3 beneficiază de propulsie strict electrică, putând fi văzut ca un pui de Nissan Leaf. Pentru moment, detaliile sistemului de propulsie nu au fost date publicităţii, inginerii japonezi punând mai mult accentul pe ideea sistemului de virare a tuturor roţilor.

În plus, Pivo 3 beneficiază de sistemul AVP (Automated Valet Parking), prin care maşina îşi caută singură un loc de parcare şi se parchează singură undeva unde există o staţie de încărcare fără fir. Între timp, şoferul primeşte pe telefonul mobil informaţii despre locul unde s-a auto-parcat maşina sau poate controla programul de încărcare al bateriilor la distanţă.

Un pachet condensat de tehnologie ultramodernă, Nissan Pivo 3 se pare că prefigurează un model de serie urban, care va avea propulsie strict electrică şi care, foarte probabil, va propune şi ineditul sistem de virare a tuturor roţilor, pentru o utilizare cât mai facilă în regim urban.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.