Ai soluţii pentru taxa auto? Dă-le guvernanţilor!

Autor: Andrei Nan acum 14 ani Dosar & Analize
Ai soluţii pentru taxa auto? Dă-le guvernanţilor!

Continuăm să trimitem biroului de presă al Ministerului Mediului opiniile şi ideile voastre referitor la taxa auto triplată. Aşteptăm să ne bombardaţi în continuare cu ideile voastre, deoarece multe dintre ele sunt pertinente şi logice!

dr4qul4, 11 decembrie 2008, ora 00:09:00
masini noi – euro5 nimic, euro4 pana in 2000cmc nimic, peste 1000 euro pt fiecare 1000cmc masini vechi: non,euro 1 si euro2 nu au voie sa fie inmatriculate euro3 – taxa egala cu cmc (1000 euro pt motor de 1l) + casarea unui harb euro4 – taxa = cu cmc sau taxa=1/2 cmc + casarea unui harb. euro 5 – casarea unui harb sau 500euro pt fiecare 1000 cmc in felul asta toata lumea ar fi multumita, si ar disparea si toate rablele de pe strazi.

Io, 11 decembrie 2008, ora 00:48:00
eu cvred ca putea foarte bine sa scutesca producatorii de automobile de plata anumitor taxe care in romania sunt record ,iau exemplu dacia o putea aduce la un pret prin scutirea de tv si ami stiu ce alte taxe au acolo in care omul se gindea de doua ori pina lua una second de afara ,scadea putin din profitul celor ce detin dacia dar omul era pus in fata uni fapt si anume ,iau o masina secon hand de 6-7-8-9 ani sau ami iau o dacie noua pe aceeasi bani,cred ca multi peferau produsul nou.daca reuseausa piarda tva-ul si inca ceva pe acolo si faceai dacia undeva la 4-5 mii eu cred ca oamenii preferau o masina npoua in banii aia decat una de 10-12 ani de afara pt aceeasi bani

Sorin Arad, 11 decembrie 2008, ora 01:56:00
cred ca cea mai buna varianta ar fii sa revenim la varianta veche cu 8 ani vechime cu o taxa unica modica (intre 400-800 euro). cine are un autoturism cu capacitate mare oricum plateste impozit de il usuca. si eu ma gasesc in situatia in care am o masina pe care urmeaza sa o inmatriculez, dar acum sunt obigat sa platesc o taxa tripla, chiar daca masina a intrat in tara inainte ca ordonanta de urgenta sa intre in vigoare. singura solutie este sa platesc taxa iar dupa aia ma vad nevoit sa actoinez statul roman in judecata. la fel sfatuesc pe toata lumea, dati statul roman in judecata!!!!!!!!!

Radu, 11 decembrie 2008, ora 07:00:00
in primul rand taxa de poluare trebuie platita in functie de nr de km parcursi. un motor fie el si de 6 litri dac sta nu produce co2. treba cu varsta unui automobil care teretic traieste 15 ani si etc s este o prostie. platesti impozitul in fiecare an platesti taxa de poluare in fiecare an iar emanatiile vor fi masurate la fie care insptie tehnica obligatorie si raman in vigoare pana la urmatoarea. legat acum de cum poate fi calculata taxa. pentru cele mai multe clase de masini exista deja unul sau mai multe modele de masini ce respecta normele euro 5. aceste modele pot fi luate deocamdata ca etalon la g de co2 emanat si sa fie creata (in limitele bunuli simt) indicele de poluare adica cat costa un g de co2 emanat. cu acest indice sa fie inmultita cantitatea suplimntara de co" ce o emana masina repectiva. concret.presupunere 1g co2 (indicele) este 0.5 ron si masina mea emana 100 de g mai mult ca o masina euro 5 cu aceeasi capacitate cilindrica, asta inseamna ca eu ar trebui sa platesc o taxa de poluare de 0.5 ron * 100g=50 ron, bani ce vor fi platiti separat in momentul achitarii impozitului de catre tote masinile aflate in circulatie. spun asta pentru ca de emanat emana toate masinile si nu numai cele inmatriculate nou ci si cele ce merg pe sosele patriei de 30 sau mai bine de ani.

Ioan, 11 decembrie 2008, ora 07:13:00
norma de poluare ar trebui taxata prin impozitul anual

robert, 11 decembrie 2008, ora 09:01:00
luati exemplul germanieiiii!!! unde se plateste anual o taxa de mediu pt fiecare autoturism !!!! care se pare ca ar fii cea mai ekitabila!!!!

Ana U., 11 decembrie 2008, ora 10:08:00
ministerul mediului si cel de finante trebuie sa gandeasca impreuna aceasta lege pentru a avea efect. de asemenea, ea trebuie anuntata cu 3-6 luni inainte, pentru ca doritorii de masini (noi sau sh) sa stie ce-i asteapta. iata cum vad eu taxa auto: la inmatriculare, sa se specifice intr-un loc vizibil al masinii (bord, placuta de inmatriculare) norma de poluare si capacitatea cilindrica. vrei masina euro 3, 2, 1, nici o problema. platesti taxa veche, dar… cand o parchezi in fata blocului sau a casei si platesti la primarie locul de parcare (obligatoriu), te taxeaza triplu, in functie de norma de poluare. impozitul anual pe acest tip de masini trebuie triplat. accesul in aglomerarile urbane trebuie taxat de catre politie dublu sau triplu. la fel si parcarile si stationarile. daca nea ion de la tara vrea sa-si cumpere un junghi pt. a merge la moara, lasa-l sa o faca, dar cand intra pe drumurile nationale, taxeaza-l triplu. daca va plati impozit mare si va plati si bani ca sa mearga pe strada cu masina, sigur in 2 ani nu va mai vrea masina euro 1, 2, 3. pentru masinile euro 4 cu capacitate cilindrica mai mare de 2000 cmc, impozitele anuale depasesc de multe ori valoarea apartamentelor proprietarilor. dar lasa-i pe oameni sa cumpere. industria auto are nevoie de productie si de vanzari. in schimb pe proprietari, pune-i sa plateasca parcarea in fata locuintei de trei ori mai mult, iar in orase sa intre tot cu taxe daca in masina este doar soferul. locurile de parcare pentru masini mari cu euro 4 sa fie taxate triplu, iar daca sunt parcate printre blocuri si nu vor sa plateasca nimic, amendeaza-le. poate o familie cu 1,2,3 copii are nevoie de masina puternica pentru cumparaturi sau calatorii. oricum vor plati impozit anual si orice acces pentru aceste masini va fi taxat. dar lasa oamenii sa cumpere daca ei cred ca isi vor putea permite asta pe termen lung. astfel se vor aduce anual bani la buget din taxe si impozite, iar marile orase vor scapa de poluare usor, usor. cine va mai vrea sa mearga singur in masina cu "gipul" in oras daca plateste taxa de intrare, taxa de parcare, impozit anual si acciza la carburant? cred ca daca toate aceste taxe si norme vor putea fi puse in aplicare, oamenii se vor gandi bine inainte de a-si cumpara o masina. iar vanzarile nu vor avea de suferit. nici o problema ca nu vor lua toti dacii si vor face vanzari producatorilor europeni sau de unde o fi ei. masinile noi vandute vor aduce tva la stat si impozite anuale, nu vor mai polua orasele atat de mult si in plus fabricile nu vor da faliment.

Muron, 11 decembrie 2008, ora 10:34:00
propun ca taxa sa fie trecuta pe impozit local.

Coolyman, 11 decembrie 2008, ora 11:09:00
1. ar trebui interzise inmatricularile de masini de la euro 3 in jos, sau mai vechi de 5 ani. 2. sa se plateasca taxe de poluare pentru masinile care se inmatriculeaza, diferentiat- euro 3 o anumita taxa, euro 4 o taxa mai mica, etc.

AdrianP, 11 decembrie 2008, ora 13:26:00
parerea mea este ca taxa de poluare ar trebui platita de catre toti posesorii de autoturisme,periodic, in momentul in care se face itp-ul. aceasta taxa ar trebui sa ia in calcul 60 sau 70 % emisiile de co2 si 30 sau 40 % capacitatea cilindrica, fara a se tine cont de anul de fabricatie. automat aceasta taxa ar putea fi mult mai mica, stiindu-se ca se incaseaza la fiecare inspectie tehnica, incepand cu inmatricularea masinii.

Gigi, 11 decembrie 2008, ora 14:36:00
nu mi se pare normal ca asa zis o taxa de prima inmatriculare sa fie mai mare de 30 la suta ,din pretul de achizitie aautovehicolului.daca este taxa de poluare atunci ar fi corect sa fie pusa la benzina ,circuli mult ,platesti mult ,circuli putin platesti putin

maverick, 11 decembrie 2008, ora 15:03:00
parerea mea e ca cea mai buna solutie ar implementarea unui sistem de impozitare anuala in functie de capacitatea motorului si a normei de poluare. pentru ca nu mi se pare a fi corect ca eu, care am o masina de 5 ani, cu motor euro 4 sa platesc acelasi impozit cu unul care are o masina de aceeasi capacitate, dar de 15 ani si non euro, sau euro 1.

Dragos, 11 decembrie 2008, ora 16:12:00
anulati taxa auto si mariti impozitele pentru masinile vachi, ati castiga mult mai multi bani

ion gherto, 11 decembrie 2008, ora 16:20:00
ar fi 2 solutii:o taxa unica,in jur de 100-200 euro,bani care sa mearga la bugetul statului,sa nu se mai planga nimeni k nu avem buget,sau sa se plateasca anual impozit in functi de capacitatea cilindrica a masinii(vezi germania).daca la altii merge foarte bine acest sistem,la noi de ce nu ar merge????? pe de alta parte,daca guvernantii vor sa ajute productia interna de masini atuncii sa subvenctioneze pretul daciilor cu 1000-2000 de euro si o sa fie bine

Cristian M, 11 decembrie 2008, ora 18:37:00
corect ar fi sa se restituie toti banii incasati pana acum, si sa se impuna o taxa de poluare pentru toate autovehicolele care circula pe drumurile din romania. cel mai ok ar fi sa se plateasca anual, ca si rovigneta. dar fiecare sa se plateasca direct proportional cu cat polueaza. daca eu cu euro 3 dau 100 euro pe an, cel cu camionul care polueaza de 10 ori mai mult, sa dea 1000 de euro, nu sa circule fara nicio taxa asa cum se intampla acuma.

nyk buzau, 11 decembrie 2008, ora 20:37:00
domnilor guvernanti au scazut vanzarile de auto noi? nu masinile de import sunt de vina ci bancile, pt un salariu de 1000 acum 4 luni primeam 7000-8000 euro acum nu mai primesc decat 3000-4000 euro, cu ce sa-mi cumpar o masina noua?

Florin, 11 decembrie 2008, ora 21:15:00
taxa ar trebui sa fie o taxa anuala, pentru fiecare auto in parte, pentru ca sunt o gramada de masini care circula pe drumurile noastre si polueaza frate nu gluma, dar nu le baga nimeni in seama. in schimb masinile noi sau de 2-3 ani platesc la greu. asa cred ca ar fi mult mai multi bani la buget si ar fi si toata lumea multumita. cred ca ar fi o idee!

Destept, 11 decembrie 2008, ora 23:56:00
eu zic ca ar trebui sa faca in asa fel,incat taxa sa fie de atatea sute de euro cati ani are masina :d

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide