Istorie Lamborghini: 50 de ani de istorie neconvenţională

Autor: Adrian Mihălţianu 11 iul. 2013 Dosar & Analize

Preluarea Lamborghini de către Chrysler s-a caracterizat printr-o scurtă perioadă de degringoladă la început. După conceptul Portofino a urmat o altă creaţie care a descumpănit lumea: Bertone Genesis, un monovolum familist sportiv, cu motorul V12 de pe Countach, pe care oficialii Chrysler l-au ignorat. La fel s-a întâmplat şi cu proiectul Countach Evoluzione, desenat de Horacio Pagani, care a folosit materiale compozite în premieră. În schimb, Countach 25th Anniversary a fost ediţia specială perfectă pentru a celebra un sfert de secol de existenţă a companiei, fiind cel mai vândut Countach. Şi ultimul produs.

Lamborghini a furnizat motoare V12 pentru monoposturi de Formula 1 între 1988 şi 1993

Între timp, conducerea americană a considerat oportună intrarea în motorsport, creând Departamentul de Racing. Lamborghini a devenit furnizor de motoare pentru echipa franceză Larousse F1, iar apoi şi pentru Lotus sau Ligier. Din păcate, în lipsa unor rezultate foarte bune, în 1993 experienţa în Formula 1 s-a stins, motoarele continuându-şi cariera în campionatele de… powerboat (bărci de viteză).

Din fericire, în 1990 proiectul P132 a devenit, în sfârşit, realitate, ca Diablo. Considerat etalonul maşinilor exotice în anii ’90, Diablo era desenat de Luigi Marmiroli, avea un motor V12 de 5,7 litri şi 492 CP şi depăşea viteza de 327 km/h. Iar în 1993 versiunea VT (Viscous Traction – până la 25% din cuplu putea fi transmis şi roţilor faţă) devenea prima maşină sport din lume cu tracţiune integrală.

DIABLO –numele teribil al anilor ’90, o adevărată punte de legătură între trecutul tumultuos şi viitorul de senzaţie al mărcii Lamborghini

Din nou, se părea că Lamborghini e pe o pantă ascendentă, când, în 1994, Chrysler a vândut compania italiană unor investitori indonezieni, decizie care a însemnat din nou degringoladă la nivelul conducerii. Doar Diablo a rămas constanta clară, fiind declinat în mai multe variante: ediţia specială SE30, care aniversa 30 de ani de existenţă ai firmei, versiunea decapotabilă Roadster sau puternicul Diablo SV (510 CP şi tracţiune spate). Succesul lui Diablo a dus chiar la crearea unui campionat monomarcă în 1996, fiind creată o versiune specială de curse Diablo SV-R.

Lamborghini Cala by Giugiaro (concept, 1995)

Între timp, conducerea companiei căuta soluţii pentru un succesor al lui Diablo, dar Raptor, propunerea studioului Zagato, nu a fost agreată de marele public. În schimb, conceptul Cala, prezentat de Giugiaro, a suscitat imediat interesul pasionaţilor. Aşa încât şefii Lamborghini au înţeles, în sfârşit, importanţa unui ”baby-Lambo” şi au început tratativele cu Audi pentru furnizarea motorului V8. Moment în care şeful VW Group, Ferdinand Piech, a decis că e cazul să achiziţioneze marca italiană, cu un mare potenţial de imagine pentru grupul german.

Vezi perioada din 1999 până în prezent în PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide