Istorie Lamborghini: 50 de ani de istorie neconvenţională

Autor: Adrian Mihălţianu 11 iul. 2013 Dosar & Analize

Preluarea Lamborghini de către Audi s-a consemnat oficial la 20 iulie 1998, la începutul lui 1999 şeful de design devenind Luc Donckerwolke, acesta contribuind decisiv la schimbarea de imagine a mărcii italiene. Primul pas făcut de acesta a fost aplicarea unui facelift lui Diablo: s-a renunţat la farurile escamotabile, s-a adoptat ABS-ul standard, iar sistemul 4×4 a fost eficientizat. Ultima versiune s-a numit Diablo 6.0, indicativul ascunzând un V12 crescut la 6,0 litri şi 550 CP, iar finalul de carieră a lui Diablo a survenit în 2001, când au fost contruite 40 de exemplare din ediţia specială VT 6.0 SE.

Lamborghini Murcielago (2001)

Murcielago, succesorul lui Diablo, a fost lansat în acelaşi an, în cadrul unei ceremonii pompoase, la poalele vulcanului Etna din Sicilia. Practic, astfel s-a marcat trecerea mărcii sportive în noul mileniu şi schimbarea radicală a imaginii, în ton cu evoluţiile tehnologice. În 2003, cu ocazia celebrării a 40 de ani de existenţă a brandului italian, Lamborghini a prezentat atât conceptul unui Murcielago decapotabil, cât şi mult-aşteptatul ”baby-Lambo”.

Acesta, denumit Gallardo, beneficia de un design inspirat din domeniul avioanelor de vânătoare, iar portierele erau convenţionale spre deosebire de Murcielago. De asemenea, motorul era un V10 (derivat din V8 de 4,2 litri de origine Audi), iar viteza maximă depăşea 300 km/h. Atât Murcielago, cât şi Gallardo au avut parte de versiuni decapotabile în anii următori, ulterior primind fiecare câte un facelift.

Lamborghini Reventon (2007)

Designerii Lamborghini au tatonat terenul şi cu nişte concepte: reiterarea lui Miura sau Estoque, o limuzină cu patru uşi după modelul lui Porsche Panamera, dar fără transpunerea în producţia de serie. În schimb, în 2007 Lamborghini a reuşit să atragă din nou atenţia milionarilor, prin Reventon, un super-Murcielago modificat şi cu un preţ exorbitant, limitat la doar 20 de exemplare (ulterior au fost propuse alte 20 de exemplare Reventon Roadster). După 10 ani de producţie, Murcielago i-a lăsat locul lui Aventador, iar viitorul este anunţat de concepte precum Sesto Elemento sau Urus, în timp ce Veneno şi Egoista marchează o jumătate de secol de existenţă a brandului auto Lamborghini.

Lamborghini Urus (concept, 2012)

Aşadar, 2013 este anul în care spunem ”punct, şi de la capăt”, Lamborghini având planuri de expansiune mult peste ceea ce visa creatorul Ferruccio Lamborghini. Un lucru e clar: maşinile produse la Sant’Agata Bolognese vor rămâne fidele conceptului de exclusivism dus la limită, iar rivalitatea cu Ferrari, devenită deja istorică, va continua să facă deliciul fanilor. Pentru că, să nu uităm, Lamborghini s-a născut şi din pasiune, dar şi din orgoliu.

Vezi semnificaţiile denumirilor maşinillor Lamborghini în ULTIMA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide