Michelin Latitude

Autor: Andrei Nan 07 mai 2007 Dosar & Analize

Pe cartea de vizită a lui Michelin Latitude Tour HP scrie că are o durată de viaţă mai lungă cu 35%, în medie, decît concurenţii direcţi. Nu este o laudă gratuită, ci rezultatul obţinut de TUV SUD Automotive, o instituţie independentă din Germania care efectuează teste de omologare şi expertiză tehnică pentru industria auto. Toate acestea se traduc astfel: dacă un pneu al competitorilor are o durată de viaţă de aproximativ 3 ani, Michelin Latitude Tour HP va putea fi utilizat în condiţii de siguranţă mai mult de 4 ani.

Conform unui studiu internaţional, principalii factori care contribuie la o călătorie inconfortabilă cu automobilul sînt zgomotul la rulare şi vibraţiile. Noul pneu Michelin a redus zgomotul la rulare cu 5% şi vibraţiile cu acelaşi procent, comparativ cu pneul Michelin MXV4+. De asemenea, noul pneu oferă o manevrabilitate pe carosabil ud cu 5% mai mare decît vechiul model. Semnificativ este faptul că a scăzut rezistenţa la înaintare oferită de Latitude Tour HP cu 13%-38% comparativ cu a pneurilor oferite de concurenţă, fapt ce conduce la scăderea consumului de combustibil. Anduranţa pneului a fost crescută prin utilizarea unui ingredient utilizat la producerea pneurilor industriale din seria Earthmover. Manevrabilitatea a fost îmbunătăţită şi ea, graţie tehnologiei StabiliGrip.

SUV-urile premium care beneficiază de motorizări puternice sînt o prezenţă relativ nouă, iar necesitatea creării unui pneu care să se ridice la nivelul performanţelor acestor bolizi a devenit stringentă.

Michelin Latitude Sport este pneul care poate transforma un SUV într-o maşină mult mai sigură decît este, prin ameliorarea semnificativă a ţinutei de drum. Este un pneu dezvoltat în strînsă colaborare cu Porsche, prin urmare pentru Cayenne.

Calităţile noului cauciuc le-am testat în baza Michelin din Almeria, Spania. Un centru de 4.500 de hectare, unde se testează 24 de ore din 24 – pneuri şi nu numai. Deşi mulţi nu le acordă importanţa pe care o merită, pneurile joacă un rol mai mult decît vital în ţinuta de drum a unui automobil. Un pneu inadecvat sau de proastă calitate poate ruina munca inginerilor care au dezvoltat maşina. Michelin Latitude Sport are designul suprafeţei de rulare inspirat de vîrful de gamă al producătorului francez pentru automobile sport, Michelin Pilot Sport 2.

Pe de altă parte, un pneu destinat SUV-urilor este mai mare, mai greu şi are de suportat o greutate mai mare. De aici rezultă forţe centrifuge sporite, care conduc la deformări ale pneului la viteze ridicate, micşorînd astfel pata de contact cu suprafaţa de rulare. Pentru a evita acest fenomen, noul pneu include în structura sa o centură din nylon care rigidizează suprafaţa de rulare, împiedicînd deformările la viteze mari şi mărind manevrabilitatea pe virajele rapide. În acelaşi timp Michelin Latitude Sport vine cu două compoziţii ale pneului.

La exterior, acesta este mai dur şi are rolul de a îmbunătăţi manevrabilitatea şi răspunsul direcţiei, în timp ce partea interioară este concepută pentru a evacua mai repede apa şi a evita acvaplanarea în condiţiile rulării pe suprafeţe umede. Noul pneu face parte din dotarea originală pentru Audi Q7, Porsche Cayenne facelift şi VW Touareg. Se află în curs de omologare şi pentru noul BMW X5. Este disponibil pentru firmele de tuning la dimensiunile 295/40 R 20 şi 315/25 R 23.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide