SPECIAL: Cu capul în nori, dar cu picioarele pe pământ

Autor: Adrian Mihălţianu 30 oct. 2013 Dosar & Analize

BMW

Compania auto-moto germană BMW are parte de un număr foarte mare de admiratori în lumea întreagă, însă nu a fost aşa dintotdeauna. În 7 martie 1916, Rapp Motorenwerke – una dintre primele companii germane producătoare de motoare pentru avioane – îşi schimbă numele în Bayerische Motoren Werke GmbH (BMW GmbH).

Odată cu noul nume, compania a primit şi o nouă emblemă, care a devenit în timp una dintre cele mai recunoscute embleme de pe planetă. Iniţial, culorile alb şi albastru din centrul logoului BMW reprezentau culorile drapelului regiunii germane Bavaria. Abia la sfârşitul anilor 1920, cele două culori au început să fie interpretate ca fiind o elice de avion pe fundalul unui cer albastru, după ce a fost publicată o reclamă în care apăreau avioane ce aveau drept elice emblema BMW.

Imaginea care a dus la perpetuarea mitului despre originile logoului BMW

În 1918, BMW GmbH îşi schimbă din nou numele, de data aceasta în BMW AG, iar la sfârşitul Primului Război Mondial, compania germană are parte de prima criză, cauzată de scăderea masivă a cererii pentru motoare de avioane. De altfel, criza a lovit toţi producătorii din industria aeronautică, însă BMW a fost una dintre companiile cele mai afectate, fiindcă producea un singur model de motor – IIIa. În 6 decembrie 1918, fabrica din München a fost închisă.

După câteva luni, în 1 februarie 1919, fabrica BMW s-a redeschis şi a început să producă motoare pentru bărci, maşini, camioane şi motociclete, pe lângă producţia modestă de motoare de avion, care a fost oprită, în cele din urmă, în acelaşi an.

BMW 3/15 – primul automobil de serie produs de BMW

Abia în 1923, compania BMW intră în era în care va deveni cunoscută pentru producţia de motociclete şi maşini. Atunci, germanii prezintă la Salonul Auto de la Berlin primul lor model de motocicletă, denumit R32.

Patru ani mai târziu, în 1927, începe producţia primei maşini de serie BMW, care nu era altceva decât un Austin Seven produs sub licenţă. Iniţial, primul autoturism BMW s-a numit Dixi, însă a fost redenumit 3/15 după ce BMW a cumpărat compania producătoare Dixi în 1928.

Povestea continuă în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide