TOP F1 – Maşinile piloţilor de Formula 1

Autor: Cosmin Iordache 12 aug. 2008 Dosar & Analize

Senna şi Mercedes 190Ayrton Senna – Mercedes 190 2.3-16

Ayrton Senna a însemnat pentru modelul NSX, cam ce a însemnat Schumacher pentru gama recentă a Scuderie. Paradoxal, pe lângă copilul de suflet, Senna a fost foarte pasionat de modelele Mercedes, conducând la începutul carierei un banal 190 2.3-16. Se spune că pe atunci când era un ilustru necunoscut, în 1984 la deschiderea circuitului de la Nurburgring, în turul inaugural, Senna le-a predat o lecţie de pilotaj vedetelor vremii, Prost, Fangio, Hunt, tocmai într-un astfel de model.

 

 

Michael Schumacher şi Fiat 500Michael Schumacher – Fiat 500

Michael Schumacher ar putea să se afişeze în orice model Ferrari, majoritatea exemplarelor din gama Scuderiei fiindu-i foarte familiare. Dar germanul în schimb se mândreşte cu modelul său Fiat 500 original. Chiar dacă a câştigat 91 de Marii Premii, germanul nu se sfieşte să se aşeze chiar la volanul unui vehicul comercial, Fiat Ducato. Din păcate acest lucru nu îl împiedică să îşi forţeze limitele, fiind implicat într-un recent acroşaj al unui pieton.

Irvine şi Ferrari 288 GTOEddie Irvine – Ferrari 288 GTO

Eddie irvine este considerat unul dintre cei mai mari cuceritori din Formula 1 şi, cum nu te poţi numi un Don Juan modern, de la scara lui nu lipseşte un model Ferrari. Şi nu vorbim de orice Ferrari, ci de un superb exemplar 288 GTO, succes garantat în rândul sexului frumos. Acest model poate fi considerat un fel de Enzo al vremurilor sale, fiind deopotrivă scump, puternic şi comercializat doar în 270 de exemplare. Irvine nu şi-a menajat deloc maşina fiind prins de trei ori pentru depăşirea vitezei în preajma unui ajun de Crăciun.

 

 

Fangio şi Lancia AureliaJuan Manuel Fangio – Lancia Aurelia B20 GT

Juan Manuel Fangio este considerat de unii cel mai mare pilot al tuturor timpurilor şi cum o asemenea distincţie vine şi cu avantajele de rigoare, argentinianul a deţinut un model Lancia Aurelia B20 GT. Acest model a fost primul din lume care a avut sub capotă un motor V6 de 112 CP şi a fost un adevărat etalon de frumuseţe pentru anii ’50. Pentru cei mai tineri, Fangio a reuşit să câştige 5 titluri în Formula 1, cu patru echipe diferite, un record neegalat încă. De asemenea este singurul argentinian care a participat în Formula 1.

 

Pentru un pilot, în general, echipa din care face parte dictează maşina cu care să se afişeze şi în viaţa privată, acest lucru se întâmplă de obicei piloţilor în activitate. Există însă şi cazuri de rebeliune automobilistică, de piloţi care conduc cu totul altceva. Din acest motiv am împârţit automobile eroilor din F1 în două categoriii în funcţie de statutul lor: în activitate şi legende.

Lewis Hamilton şi Mercedes GLLewis Hamilton – Mercedes GL

Este omul momentului şi toţii ochii sunt aţintiţi asupra lui, de aceea are nevoie de un automobil impozant care să îi asigure siguranţa şi confidenţialitate, astfel, Hamilton se afişează cu un un grandios Mercedes GL. SUV-ul, impus probabil de echipa pentru care aleargă, îi deserveşte talentatului pilot majoritatea nevoilor, doar cea de adrenalină mai rămâne nealinată, dar pentru asta există monopostul de F1. În trecut, când banii nu existau în exces, Lewis a condus multă vreme un Smart FourFour, preparat însă de Brabus, pentru că vorbim până la urmă de un maniac al vitezei.

 

Felipe Massa şi Maserati QuattroporteFelipe Massa – Maserati Quattroporte

Felipe Massa este o prezenţă elegantă, atât pe circuit cât şi în afara lui şi de aceea are nevoie de o limuzină. Perechea sa pe patru roţi în viaţa extrasportivă este o somptuoasă Maserati Quattroporte. Dacă ne reamintim că Felipe pilotează pentru Ferrari, nu este greu să ne dăm seama ce scrie în actele maşinii la rubrica proprietar. Brazilianul este printre puţinii care au optat pentru un model mai elegant, majoritatea piloţilor alegând sportivitatea şi în afara circuitelor.

 

Raikkonen şi HummerKimi Raikkonen – Hummer

Kimi Raikkonen este un temperament special şi se spune că ar cam fi bun prieten cu licorile bahice. El este şi un excentric atunci când vine de automobilul propriu, deşi pilotează la Ferrari şi ar putea alege orice model din gamă, Kimi se afişează în lume cu un Hummer. Nici că putea să aleagă ceva mai diferit faţă de materialul cu care se aliniază la start, dar ăsta este Kimi Raikkonen. mereu surprinzător. Suntem curioşi dacă a încercat un scandinavian flick cu SUV-ul, în locurile sale natale.

 

Alonso şi Renault Megane F1 TeamFernando Alonso – Renault Megane

Fernando este atât de legat de Renault, încât modelul său cotidian este un Megane, e drept unul F1 Team, dar totuşi faţă de colegii săi este cam "submotorizat" în viaţa personală. Palmaresul său a mai inclus un Mercedes SLR, ale cărui chei a trebuit să le predea în momentul despărţirii de McLaren, probabil a fost cam dură despărţirea, dar imaginea echipei este primordială în fond.

 

Button şi Honda NSXJenson Button – Honda NSX

Dacă la nivel competiţional Jenson Button nu s-a putut ridica la nivelul legendei Honda Ayrton Senna, pe plan automobilistic cei doi sunt egali, conducând ca maşină de servici o Honda NSX, model la care Senna şi-a adus o contribuţie importantă. La volanul acestui model, Button a fost surprins participând la liniuţe alături de alţi amatori de curse nocturne. Din păcate pentru cariera sa automobilistică, acelea au fost singurele curse pe care le-a câştigat în ultima vreme.

 

Coulthard şi Mercedes 280SLDavid Coulthard – Mercedes 280SL

Deşi şi-a încheiat socotelile cu Mercedes de ceva ani buni, David Coulthard este fidel modelului său de colecţie Mercedes 280SL. Interesant este că britanicul şi maşina sa sunt născuţi în acelaşi an. Valorosul model a suferit o restaurare importantă în perioadă în care scoţianul alerga pentru Mercedes, drept bonus. Modelul, cunoscut şi sub denumirea de Pagoda, iese în promenadă doar pe străzile din Monte Carlo, fiind locul unde este garat în mare parte a timpului.

 

.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide