Test drive cu noul BMW X3 xDrive30d - O doză suplimentară de sport şi confort - GALERIE FOTO

Lansată la sfârşitul anului trecut, a treia generaţie a lui BMW X3 are în faţă o concurenţă redutabilă

Test drive cu noul BMW X3 xDrive30d - O doză suplimentară de sport şi confort - GALERIE FOTO Test drive cu noul BMW X3 xDrive30d - O doză suplimentară de sport şi confort - GALERIE FOTO

Lansată la sfârşitul anului trecut, a treia generaţie a lui BMW X3 are în faţă o concurenţă redutabilă - Audi Q5 şi Mercedes-Benz GLC, însă inginerii germani au avut grijă să o doteze corespunzător pentru a face faţă acestei competiţii. Noul BMW X3 este mai uşor cu 55 de kg faţă de versiunea precedentă, este construit pe platforma CLAR, la fel ca Seria 7 şi Seria 5, are un ampatament crescut şi beneficiază de cele mai recente tehnologii ale nemţilor. La toate astea se adaugă ultima generaţie a sistemului BMW xDrive.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

În interior lucrurile stau cum ar trebui să stea într-o maşină premium. Materialele sunt moi la atingere, scaunele sunt foarte confortabile şi oferă un suport lateral bun, iar spaţiul disponibil e mare. Interiorul are ceva împrumutat de la Seria 5, însă există totuşi un sentiment distinct dat de logo-urile X3 de pe partea interioară a uşilor. Finisajele sunt excelente. Butoane fizice au fost decorate cu ornamente galvanizate, iar iluminatul ambiental adaugă un efect special.

Deşi din exterior nu pare a fi o maşină foarte mare, spaţiul interior este extrem de generos. Cu scaunul şoferului reglat pentru mine, la cei 1.83 metri ai mei, spaţiul la picioare pentru pasagerii din spate este extrem de mare. Pot spune că X3-ul poate transporta cinci adulţi înalţi fără ca ei să se plângă de genunchi amorţiţi. Poziţia la volan este destul de înaltă şi asigură o vizibilitate bună.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Într-un ampatament de 2.864 milimetri nu te poţi plânge de lipsa spaţiului, iar generozitatea acestuia se continuă în portbagaj, undei cei cinci adulţi au spaţiu mai mult decât suficient pentru bagajele lor. Cu bancheta din spate în poziţie normală, capacitatea portbagajului este de 550 de litri, dar cu bancheta rabatată capacitatea atinge 1.600 de litri. 

La capitolul siguranţa, BMW X3 s-a îmbunătăţit drastic faţă de modelul precedent. Acesta are frânare autonomă de urgenţă, avertizare la ieşirea de pe bandă, asistenţă de menţinere a benzii de rulare, sistem de avertizare unghi mort şi faruri LED adaptive cu asistentul inteligent de fază lungă High Beam Assist.

Dacă vorbim despre confort, BMW stă bine şi la acest capitol. Tapiţeria este din piele de cea mai bună calitate, iar scaunele din faţă sunt reglabile electric, cu memorie şi suport lombar, încălzite şi ventilate. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Alte schimbări majore disponible pe BMW X3 includ noua interfaţă multimedia BMW iDrive6. Aceasta este cea mai recentă versiune a constructorului bavarez şi include funcţii precum Gesture Control, noul sistem de camere 360 de grade şi noile funcţii Connected Drive. Singura problemă ar fi că nu este compatibilă cu Android Auto, în rest noua versiune a sistemului de infotainment se numără printre cele mai bune de pe piaţă. Combinaţia cu un ecran mare, de înaltă rezoluţie oferă o experienţă de primă clasă. 

Pe şosea, modelul de test s-a comportat exemplar din punct de vedere al suspensiei. Echilibrul între confort şi control este perfect. BMW X3 este echipat cu sistemul opţional de suspensie adaptivă, care oferă o excelentă reacţie la trecerile peste gropi si denivelări în modul Confort, oferind în acelaşi timp o dinamică mai accentuată în modul Sport. Direcţia oferită de volan este precisă în virajele de pe serpentine, dar permite şi o navigare uşoară în oraş.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

În timpul testului am condus foarte mult în modul Eco Pro, iar motorul s-a dovedit receptiv la comenzi, chiar dacă cele pe motorină au faima că sunt mai leneşe în acest mod. Consumul mixt întregistrat a fost şi el foarte bun: 8 litri la suta de kilometri. Am testat şi modul Sport şi pot spune că acesta satiface cu succes nevoia de sportivitate a oricărui şofer. La apăsarea butonului Sport situaţia devine roşie, la propriu. Ceasurile din bord capătă culoarea roşie, suspensia se întareşte, pedala de acceleraţie devine foarte receptivă la atingeri, iar transmisia automată cu 8 trepte este gata să dea tot ce are ea mai bun. BMW X3 se mândreşte cu o accelareţie 0-100 km/oră în 5,8 secunde. 

Preţul lui BMW X3 xDrive30d este de 57.180 de euro (preţ cu TVA), dar modelul de test, având dotări de top, a urcat preţul final la 80.612 de euro. Acesta era dotat cu pachetul M Sport (6.200 de euro), pachet Business Class (2.100 de euro), scaune cu ventilaţie activă (1.000 de euro), sistem de navigatie Professional (2.300 de euro) şi sistem audio Harman Kardon (1.100 de euro). 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Verdict

BMW X3 este o maşină care le are aproape pe toate şi poate să facă aproape de toate. La drum lung, SUV-ul german e confortabil şi silenţios, în oraş e destul de economic, iar dacă vrei să testezi performanţele dinamice nu vei rămâne dezamăgit.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor


Date tehnice BMW X3 3.0 xDrive30d

Motor (configuraţie/cilindri) - L6

Supraalimentare - turbo

Cilindree (cmc) - 2993

Putere maximă/Turaţie (CP/rpm) - 265/4000

Cuplu maxim/Turaţie (Nm/rpm) - 620/2000

Viteză maximă (km/h) - 240

Acceleraţie 0-100 km/h (s) - 5.8

Cutie de viteze - automata, 8 trepte

Transmisie - integrala

Dimensiuni

Lungime (mm) - 4708

Lăţime (mm) - 1891

Înălţime (mm) - 1676

Ampartament (mm) - 2864

Greutate (kg) - 1895

Volum rezervor (litri) - 68

Volum portbagaj (litri) - 550