Globalizarea auto şi maşinile chinezeşti

Autor: Oraan Mărculescu 31 mart. 2008 Opinii

Globalizarea auto şi maşinile chinezeştiChang’an Motors

A început printr-un parteneriat cu Suzuki, trecând de la utilitare la citadine. La începutul anilor 2000 a mai realizat un joint-venture cu Ford, pentru asamblarea modelelor Fiesta, Focus şi Mondeo, iar apoi un joint-venture cu Mazda, pentru producerea de motoare. În 2005, Chang’an a lansat primul model propriu, minivanul CM8.

Mai are un joint-venture cu Jiangling Motors, care produce modelul Landwind, bazat pe Isuzu Rodeo (testele europene de coliziune au fost dezastruoase pentru acest model). Anul trecut, Chang’an Motors a fost listată pe poziţia 36 în topul celor mai bune 100 companii chinezeşti.

Globalizarea auto şi maşinile chinezeşti Cherry Automobile

Este ultimul din topul primilor 5 producători auto chinezi, fiind acuzat de multe ori de plagiat. Cu toate acestea, se află în continuă expansiune, pentru sfârşitul lui 2008 fiind prognozată depăşirea a 500.000 de maşini vândute (în 2007 a vândut aproape 400.000 unităţi).

Compania a realizat mai multe contracte de asamblare CKD cu fabrici din Iran, Malayesia, Ucraina, Indonezia sau chiar Rusia. În 2007, Cherry a încheiat parteneriate cu Chrysler şi Fiat – în august 2007, la doar 10 ani de existenţă, de pe liniile de montaj a ieşit automobilul Cherry cu numărul 1.000.000.

Globalizarea auto şi maşinile chinezeşti Brilliance China Auto

În 2003 a semnat un joint-venture cu BMW, pentru producerea de berline în China. Însă modelul Brilliance BS6 nu a trecut testele de siguranţă ADAC (primind doar o stea din cinci), fiind iniţial interzisă vânzarea maşinii în Germania. Totuşi, restricţia a fost ridicată, iar în următorii ani Brilliance se aşteaptă să vândă 150.000 de astfel de modele.

Pe piaţa europeană, Brilliance vrea să aibă nu mai puţin de 700 de dealeri până la sfârşitul lui 2008, iar în maximum doi ani vrea să demareze exportul de maşini în America. În plus, Brilliance a realizat un parteneriat cu SAIC pentru producerea de 500.000 de cutii de viteze pe an, iar în Egipt şi Rusia are fabrici pentru asamblare în colecţii CKD.

Globalizarea auto şi maşinile chinezeşti Geely Automobile

Mica firmă independentă a construit mai întâi vehicule pe două roţi (200.000 de motociclete şi scutere între 1994 şi 1996), iar în 1998 a început producţia de automobile, primele exporturi demarând în 2003. Deşi maşinile Geely încă nu îndeplinesc normele de poluare şi securitate pentru USA sau Europa, chinezii sunt optimişti şi continuă să facă act de prezenţă la marile saloane auto internaţionale.

Dacă intrarea pe piaţa americană a fost amânată pentru 2009, în Europa Geely va intra puternic din acest an, după ce a reuşit să câştige o poziţie destul de bună în Venezuela, Pakistan şi Bangladesh. Geely mai deţine o marcă de lux, Maple Guorun, care a debutat la Frankfurt 2005. Inedit este faptul că preşedinte este o femeie, Bai Yang, care a declarat că vrea să facă din Geely „Toyota Chinei”.

Globalizarea auto şi maşinile chinezeşti Great Wall Motors

În România, Great Wall este cel mai cunoscut nume chinezesc, datorită modelului CUV, motorizat de Mitsubishi. În China, Great Wall CUV a fost cel mai vândut SUV în 2007, dar Great Wall are mai multe modele în portofoliu.

Este producătorul chinez cu cele mai bune vânzări în Europa de Vest, iar exporturile se derulează în mai mult de 100 de ţări din întreaga lume – practic, mai mult de o treime din profituri provine din exporturi. Capacitatea de producţie depăşeşte 400.000 de automobile pe an, firma având fabrici şi în Ucraina şi Rusia.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide