TOP 10 lucruri care nu-i plac maşinii tale. Şi tu le faci în continuare!

TOP 10 lucruri care nu-i plac maşinii tale. Şi tu le faci în continuare!

Autor: Andrei Ştirbu acum 3 ani Știri

4.  Să apeşi ambreiajul cât timp eşti oprit

Sunt trei obiceiuri proaste pe care lumea le are atunci când aşteaptă la semafor: degetul în nas, mâna pe claxon şi piciorul pe ambreiaj. În timp ce două dintre ele îţi pot fi dăunătoare imaginii, celălalt îţi afectează componentele din dispozitivul pe care îl ştii simplu ca ambreiaj. Iar reparaţia, dacă nu ştiai, costă mult! Nu-ţi sprijini piciorul pe pedala de ambreiaj, ai un loc special pregătit pentru talpa ta obosită.

Asta ca să nu uiţi cât de caraghios e 

Dacă nu înţelegi cât de serioasă este problema cu apăsatul ambreiajului, interesează-te cât costă piesele şi reparaţiile pentru un ambreiaj la maşina ta.

5.  Să nu foloseşti frâna de mână în timpul staţionării

Mulţi experţi îţi vor spune că dacă vrei să ţii în loc maşina fără verifici din zece în zece minute dacă n-a luat-o la vale (recunoaşte că ai avut măcar o dată-n viaţă filmul ăsta), cel mai bine e s-o laşi băgată în viteză. Iar asta este adevărat, atâta timp cât ai tras frâna de mână înainte.

Maneta-cu-care-impresionezi-fetele îţi salvează şi maşina. Dă-i o şansă

Dacă vei lăsa tot greul pe transmisie, aceasta se va deteriora cu timpul. Nu vrei să vezi cât costă o transmisie nouă…

6.  Să călăreşti frâna în pantă

În momentul în care cobori o pantă mai lungă, ideal ar fi să nu ţii apăsată pedala de frână pe tot parcursul coborârii, deoarece asta va supraîncălzi plăcuţele de frână şi va duce la uzura lor prematură. Sau, dacă-ţi faci naveta zilnică prin Transfăgărăşan (s-ar numi că ai job-ul ideal, indiferent care ar fi acela noi te-am invidia), există riscul ca la un moment dat să rămâi fără frâne deloc. Ceva ne spune că măcar o dată în viaţă ai avut un vis urât legat de asta.

Dacă n-ai avut încă, dă-ne voie să te ajutăm…

Ideal ar fi să te foloseşti pe cât posibil de frâna de motor şi să foloseşti frâna „în reprize”. Desigur, toate astea trebuie să se întâmple ţinând cont de prioritatea #1: siguranţa.

7. Să treci din marşarier într-o treaptă de viteză fără să te opreşti

Unii văd în asta o confirmare a faptului că stăpânesc cum trebuie ambreiajul – dai cu spatele, încetineşti şi treci într-a-ntâia fără a te opri, apoi ţii de ambreiaj şi demarezi înainte, grăbit către primul semafor roşu. Vezi tu, ambreiajului tău nu-i place asta. Iar dacă deţii automată, e cu atât mai nasol, pentru că scazi cu câteva luni viaţa transmisiei.

Ultimele, şi cele mai grave, în pagina următoare

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide