Brabus 700 Biturbo pe baza lui Mercedes SLS AMG

La Geneva 2011, tunerul de casă Brabus ne arată un Mercedes SLS dus la extrem, în spiritul deja cunoscut al firmei de tuning. Carte de vizită: 700 CP şi 850 Nm.

Brabus 700 Biturbo pe baza lui Mercedes SLS AMG Brabus 700 Biturbo pe baza lui Mercedes SLS AMG

Dacă nu vă mulţumesc cei 571 CP ai unui model de serie Mercedes SLS AMG şi nici surplusul de 10 CP oferit de Brabus prin pachetul din vara lui 2010, aveţi ocazia, la Salonul Auto Geneva 2011, să vă satisfaceţi orgoliul, prin această nouă propunere Brabus 700 Biiturbo.

De această dată, cei de la Brabus nu s-au mai ocupat aşa de mult de partea estetică, Brabus 700 Biturbo beneficiind de pachetul Widestar cunoscut deja şi care înseamnă adăugarea unui splitter frontal, modificarea gurilor de aerisire laterale, fante de aerisire laterale personalizate, difuzor mai proeminent şi un eleron ceva mai mare. La care se mai adaugă praguri aerodinamice şi aripi spate lăţite cu 20 mm.

Jantele Brabus Monobloc F "Platinum Edition" sunt de 20 inch pe faţă, respectiv 21 inch pe spate, fiind mai uşoare cu 12% faţă de jantele unui SLS de serie. Pneurile pot fi de origine Yokohama sau Pirelli, având dimensiuni generoase: 275/30 ZR 20 pe faţă, respectiv 295/25 ZR 21 pe spate. Suspensia este realizată în parteneriat cu Bilstein, beneficiind de un sistem Ride Control (garda la sol poate fi ridicată cu până la 5 cm).

Din punct de vedere tehnic, specialiştii Brabus au dezvoltat un sistem bi-turbo special adaptat pentru motorul V8. Dacă, în mod normal, turbocompresorul are sensul de rotaţie al turbinei spre dreapta, în cazul Brabus turbocompresorul montat pe rândul de cilindri din stânga are sensul de rotaţie al turbinei spre stânga, astfel fiind obţinut un foarte bun echilibru, dar şi o optimizare a curgerii gazelor.

Modificările au mai însemnat reproiectarea sistemului de admisie, adoptarea unor intercoolere apă-aer generoase, dar şi montarea unor filtre de aer de mare performanţă. La care se mai adaugă modificări ale sistemului de ungere, precum şi adoptarea unor pistoane noi, care reduc raportul de compresie la 9,0:1.

Unitatea electronică centrală a fost reprogramată, însă s-a ţinut seama şi de capitolul poluare, motorul lui Brabus 700 Biturbo fiind compatibil Euro 5. Inginerii Brabus au modificat şi galeria de evacuare, care e acum mai uşoară cu 12 kg, fiind realizată din titaniu. În plus, catalizatoarele high-performance reduc turbulenţele la evacuare, iar ieşirile au diametrul de 84 mm. Există şi o supapă pneumatică, având comandă din interior, care îi conferă maşinii un sound mult mai sportiv.

Ce înseamnă, însă, sportivitatea acestui Brabus 700 Biturbo? Cei 700 CP şi cuplul maxim de 850 Nm se traduc pe asfalt performanţe precum 0-100 km/h în 3,7 secunde sau 0-200 km/h în 10,2 secunde, în timp ce viteza maximă se cifrează la 340 km/h.

Faţă de un SLS de serie nu vorbim de îmbunătăţiri semnificative în cifre (0-100 km/h în 3,8 secunde, viteză maximă de 317 km/h), dar inginerii ne promit că Brabus 700 Biturbo îi oferă celui de la volan senzaţii mult diferite - care ar trebui să justifice un preţ de aproape 300.000 euro.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.