Brabus 800 Roadster este cel mai puternic Mercedes-Benz SL al momentului

Autor: Oraan Mărculescu acum 8 ani Tuning auto

Cei de la Brabus şi-au câştigat o notorietate aparte, depăşindu-şi condiţia de tuner şi ajungând un brand în sine, dedicat în primul rând celor care vor să fie ”deasupra tuturor”. Pentru că Brabus le oferă amatorilor cele mai puternice Mercedes-Benz.

Nu se putea ca roadsterul de lux Mercedes-Benz SL să ”scape” de tratamentul celor de la Brabus, aşa încât redutabilele versiuni de top SL 63 AMG şi SL 65 AMG devin acum nişte versiuni aproape normale comparativ cu noul Brabus 800 Roadster, inaugurat la Geneva 2013.

Brabus 800 Roadster este bazat pe versiunea de top SL 65 AMG, dar motorul V12 de serie este înlocuit cu un V12 de concepţie proprie, care deja şi-a făcut apariţia şi pe alte modele, precum Widestar 800 sau Brabus E V12 Cabriolet.

Primul lucru care frapează la Brabus 800 Roadster este imensa fantă de pe capota motorului, care aminteşte oarecum de soluţiile stilistice nu tocmai agreabile de pe muscle-car-urile americane. Apoi se mai remarcă unele ornamente aerodinamice şi modificarea subtilă a grilei, identitatea lui Brabus 800 Roadster fiind asigurată.

În spate, Brabus 800 Roadster vine cu un eleron ceva mai mare, dar care nu denaturează caracterul maşinii, în timp ce evacuările paralelipedice sunt mai generoase decât la SL 65 AMG. De remarcat şi noile jante de 20 inci, cu un design elaborat şi încălţate cu pneuri 255/30 în faţă, respectiv 305/35 în spate.

Pentru că vorbim de un roadster de lux, cei de la Brabus au acordat o atenţie deosebită şi interiorului, habitaclul beneficiind de o îmbrăcăminte specială din piele cam peste tot – până şi covoraşele sunt din piele! Doar bordul rămâne neatins, fiind preferate materialele şi echipările modelului de serie.

Cel mai important lucru, însă, în cazul unui Mercedes-Benz preparat de Brabus ţine de partea mecanică. Aşadar, motorul V12 de sub capotă, dotat cu două turbocompresoare, dezvoltă 800 CP, în timp ce cuplul motor maxim se cifrează la 1.470 Nm (cu 50% mai mult decât la SL 65 AMG!).

În practică, valoarea maximă a cuplului motor e limitată la 1.100 Nm, pentru a nu distruge cutia automată cu 7 trepte AMG Speedshift, în timp ce diferenţialul cu alunecare limitată de pe puntea spate are rolul de a transmite eficient puterea roţilor motoare.

Performanţele sunt îmbunătăţite faţă de SL 65 AMG: demarajul 0-100 km/h se realizează în 3,7 secunde (cu 0,3 secunde mai bine decât modelul AMG), în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 350 km/h (250 km/h la SL 65 AMG).

Suntem curioşi care este preţul pentru noul Brabus 800 Roadster, dar e de aşteptat ca acesta să depăşească cei 200.000 de euro reclamaţi de Mercedes-Benz SLS AMG Roadster.



Comentarii
Inchide