Programul Brabus pentru Mercedes CLS în premieră la Geneva 2011

Cei de la Brabus au avut o misiune nu tocmai uşoară de a modifica noua generaţie Mercedes CLS în spiritul deja cunoscut al tunerului german. Rezultatul îl vedeţi în imaginile următoare.

Programul Brabus pentru Mercedes CLS în premieră la Geneva 2011 Programul Brabus pentru Mercedes CLS în premieră la Geneva 2011

Cea de-a doua generaţie Mercedes CLS are un stil mai sofisticat decât prima generaţie, iar versiunea de top CLS 63 AMG este suficient de agresivă pentru a atrage atenţia nu doar cunoscătorilor. Prin urmare, ce putea aduce în plus tunerul de casă Brabus?

Poate părea ciudat, dar CLS Brabus nu afişează acea agresivitate exagerată, ca în cazul altor modele de până acum. Ba am putea spune că, pus în paralel cu vârful de gamă CLS 63 AMG, creaţia celor de la Brabus pare chiar foarte elegantă faţă de ce ne-am aştepta.

Maşina este vopsită, evident, în negru (deja o carte de vizită suficientă pentru Brabus), iar modificările estetice se dovedesc minime. Spoilerul frontal primeşte o prelungire în partea inferioară, care se potriveşte bine cu fantele de aer laterale, rotunjite şi care renunţă la micile baghete orizontale din LED-uri, care acum sunt plasate pe verticală în extremităţi.

În spate, însă, imaginea sportivă este mult mai bine pusă în evidenţă, chiar şi faţă de CLS 63 AMG. În partea inferioară a spoilerului avem parte acum de un difuzor bine conturat, care pune în evidenţă cele două perechi de evacuări cromate, de formă circulară şi care nu se "ruşinează" să iasă destul de mult în afara caroseriei. Brabus mai plusează cu un mic eleron, mai puţin proeminent decât la CLS 63 AMG.

Mercedes CLS Brabus joacă o carte importantă din punct de vedere estetic: cea a detaliilor cromate. Caroseria neagră a permis sublinierea fină a liniei maşinii prin baghete cromate, care înconjoară maşina în partea inferioară, fără să dea impresia de kitsch sau bling. Nu putem spune neapărat acelaşi lucru despre ornamentele de pe aripile faţă, care încearcă să dea impresia unor fante luxoase.

În ce priveşte jantele, cei de la Brabus oferă un adevărat regal, cu nu mai puţin de 6 tipuri de dimensiuni şi desene. Acestea variază de la 17 inch la 20 inch, fiind încălţate cu pneuri de mare performanţă de origine Pirelli şi Yokohama. Cele mai mai mari jante sunt încălţate cu pneuri 255/30 ZR 20 în faţă, respectiv 305/25 ZR 20 în spate.

Sub aspect tehnic, marea surpriză este că, pentru moment, Brabus se ocupă doar de upgrade-ul motoarelor... diesel. Versiunea de bază CLS 250 CDI plusează cu 31 CP, puterea maximă ajungând la 235 CP, iar cuplul motor maxim la 560 Nm.

Versiunea CLS 350 CDI are parte de o modificare mai complexă, oferind două moduri de funcţionare, Eco şi Sport. În modul Eco, puterea rămâne aceeaşi (265 CP), însă cuplul motor maxim creşte de la 620 Nm la 690 Nm, valoare obţinută într-un interval foarte jos de turaţii, 1.600-2.400 rpm. În modul Sport, puterea maximă creşte de la 265 la 313 CP, ceea ce duce la un demaraj 0-100 km/h în doar 5,9 secunde (cu 0,3 secunde mai bine decât versiunea de serie CLS 350 CDI).

Doritorii mai au la dispoziţie o gamă largă de ornamente pentru personalizarea interiorului, în special din fibră din carbon, precum şi mai multe propuneri pentru setarea suspensiei. Prin urmare, rămâne să mai aşteptăm până la apariţia unui Mercedes CLS Brabus cu adevărat "bombă", pentru moment fiind vorba doar de programe de personalizare destul de obişnuite pentru modelele CLS de serie.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.