BMW F 650 GS – test în RO

Autor: Dan Vache 21 iul. 2009 Teste moto

Pare mai mult un motor de orasPăi ce, am spus că nu vreau să fiu subiectiv, din moment ce am avut un motor de aceeaşi categorie?

Lucru care mă îndreptăţeşte să depăşesc rapid momentul acomodării. Care a durat cam o secundă, poate două… De obicei, acomodarea cu o motocicletă durează mai mult decât în cazul unei maşini, însă cu BMW F 650 GS cred că m-am obişnuit încă de când l-am văzut în poze.

Totuşi, să nu trecem aşa de repede, fără a face nişte observaţii. Adevărul este că avem de a face cu un F 800 GS deghizat. Goodbye motorul Rotax într-un cilindru, acum motocicleta este dotată cu un doi cilindri de 798 cmc (în contradicţie cu indicativul "650", dar nu ne mai miră chestia asta la BMW…), care dezvoltă 70 CP faţă de 85 CP pe F 800 GS sau F 800 S, testat anul trecut.

Motorul pare suplu şi uşurel, anunţând teoretic 180 kg la gol. Din fericire, rezervorul plasat sub şa mai coboară centrul de greutate, dar pe loc trebuie avut grijă cu înclinarea motocicletei. Sau, mai important, unde pui piciorul când stai pe teren denivelat.

Propulsorul nu are scutDe arătat, motocicleta arată bine – însă, dacă o pui în paralel cu F 800 GS, pare mai mult un two-wheeler de oraş decât un enduro bun pentru noroaie şi gropi. Nu vă lăsaţi păcăliţi, nu este un motor pentru maniacii lui "nu vreau pete pe motorul meu!", carenele fiind dintr-un plastic deformabil, care sunt sigur că rezistă la şocuri (nu am fost pus în situaţia asta, dar nu cred că s-ar fi observat ceva dacă motorul ar fi suferit vreo căzătură mică).

Per total, noul BMW F 650 GS nu te subjugă de la prima vedere: jantele sunt prea moderne şi, nu ştiu de ce, îmi amintesc de inscripţia "made in China"; farurile asimetrice şi încruntate sunt în totală contradicţie cu stopul cu LED-uri, specific unei vitezane; semicarenele se termină parcă prea repede, iar propulsorul, flancat de cadru în partea superioară, nu beneficiază de scut în partea inferioară. Per total, nu degajă un sex-appeal studiat, dar atrage privirile.

Asta pentru cei care pun preţ pe "motorul mă face să arăt bine!".

În rest, o dată urcat în şa, nici nu mai contează cum eşti privit din exterior.

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide