10 Iulie în istoria automobilistică

Autor: Andrei Cosmin Iordache acum 10 ani Știri

10 iulie 1962 – În această zi Biroul de
Patente American îi acordă lui Nils Bohlin patentul pentru centura
de siguranţă în trei puncte, folosită în vehiculele rutiere.
Povestea acestei invenţii începe patru ani mai devreme, atunci când
Volvo l-a angajat pe Nils Bohlin, fost specialist în industria
aeronautică, pentru a deveni şeful departamentului de siguranţă din
cadrul constructorului suedez.

Centura de
siguranţă a fost creată în mai puţin de un an, în 1959 fiind deja
testată pe mai multe vehicule Volvo. Dovedindu-se foarte eficientă
invenţia sa, Bohlin a făcut pasul următor aplicând în August 1959
pentru a îşi patenta invenţia. Până a primit însă recunoaşterea
oficială şi legală a durat 3 ani, în 1962 acordându-i-se patentul
cu numărul 3.043.625 datat 10 iulie 1962.

Inventatorul centurii de siguranta

Centura sa de
siguranţă era foarte
similară cu cea pe care noi o folosim zilnic, fiind vorba de două
benzi care se uneau în
proximitatea şoldului, acolo unde mecanismul se cupla. Volvo a
vândut acest patent către
alţi producători în anii următori, creaţia lui Bohlin
devenind standard pentru industrie. În 1966 americanii au fost primii care au
primit centuri de siguranţă obligatorii pe automobile prin actul
National Traffic and Motor Vehicle Safety Act.



Comentarii
Inchide