Buzău 2008 - ultima zi

Lipsa ploii a făcut ca, pe circuitul de trial, noroiul mult-aşteptat să fie înlocuit cu foarte mult praf. Din fericire, maşinile, motocicletele şi ATV-urile care au evoluat acolo nu s-au făcut praf şi pulbere, pulbicul fiind "gratulat" cu un singur incident de natură să ridice nivelul adrenalinei.

Offroad Buzau 2008 - startulDupă o săptămână chinuitoare (deoarece organizatorii Romanian Extreme Adventure au pregătit trasee tehnice cu un grad ridicat de dificultate), a venit şi ultima zi a etapei de la Buzău - proba de trial de la Mărăcineni. Amenajat pe un teren nu foarte accidentat, circuitul a prezentat un grad mediu de dificultate - lucru de înţeles, după ce în zilele precedente multe dintre maşinile de la Open şi Extrem s-au luptat cu numeroase probleme tehnice.

Din păcate pentru nivelul spectacolului, ploaia, anunţată de tunetele şi fulgerele din noaptea precedentă, nu şi-a făcut apariţia, astfel că evoluţiile participanţilor au fost însoţite de doze serioase de praf, care a luat locul noroiului în care de-abia aşteptau să intre maşinile, motocicletele şi ATV-urile.

Offroad Buzau 2008 - trage doar fata...Trialul a fost deschis de maşinile de la Open, care au trecut fără probleme majore peste toate obstacolele, după care a venit rândul monştrilor de la Extrem. De remarcat evoluţia echipajului Liviu Stan - Florin Pencea, al căror Range Rover se baza doar pe serviciile punţii faţă, diferenţialul spate căzând victimă probelor din zilele precedente - culmea, maşina a terminat trialul doar cu o singură roată motrice, după ruperea unei planetare faţă!

Offroad Buzau 2008 - putin pericolMomentul culminant al trialului de la Auto Extrem a fost oferit de echipajul Felix Pătrăşcanu - Mircea Dumitrache: maşina lor, Toyota LJ70, a ajuns în vârful pantei din prima parte a circuitului, însă, din avânt, maşina a aterizat cu burta chiar pe margine, ceea ce a distrus transmisia şi, se pare, şi sistemul de frânare. Ca urmare, maşina a pornit înapoi, într-o cursă periculoasă cu spatele, oprindu-se în şanţul de la baza circuitului. Din fericire, nu era nimeni în calea maşinii, iar cei dinăuntru nu au suferit leziuni - dar, dacă pilotul nu ar fi păstrat controlul direcţiei, maşina s-ar fi rostogolit, iar urmările ar fi putut fi grave. A fost, practic, încă un exemplu că offroadul nu este o distracţie, ci are şi o importantă latură potenţial periculoasă.

Offroad Buzau 2008 - motarzii sunt tari!Restul maşinilor au evoluat fără alte incidente, după care a venit rândul ATV-urilor să facă show - însă nu prin răsturnări sau accidente, ci mai mult prin zgomotul infernal şi dozele exagerate de praf (chiar mai mult decât maşinile). După ATV-uri au urmat motocicliştii de la secţiunea Open, dintre aceştia câţiva fiind clar că se resimt în urma atâtor zile de concurs, dar nici aici nu a fost înregistrat, din fericire, nici un incident nedorit. Trialul a fost încheiat de secţiunile Moto Extrem şi Moto Oldboys, care au avut la dispoziţie şi a doua jumătate a circuitului, pigmentat cu porţiuni de buşteni, cauciucuri sau pante extrem de abrupte, spre deliciul amatorilor de adrenalină.

Offroad Buzau 2008 - bataie cu sampanieZiua s-a încheiat cu festivitatea de premiere, unde au fost acordate şi câteva premii speciale. Mai jos, clasamentele pentru fiecare secţiune a etapei de offroad de la Buzău, considerată cea mai grea, cea mai reuşită şi cea mai frumoasă de până acum de către majoritatea participanţilor.

Clasamente: AUTO EXTREM, AUTO OPEN, MOTO EXTREM, MOTO OPEN, MOTO OLDBOYS, ATV EXTREM.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.