Google trece un obstacol semnificativ în planul său privind maşinile autonome

Google a trecut peste un obstacol semnificativ în planul său da a pune pe şosele autoturisme autonome ...

Google trece un obstacol semnificativ în planul său privind maşinile autonome Google trece un obstacol semnificativ în planul său privind maşinile autonome


Google a trecut peste un obstacol semnificativ în planul său da a pune pe şosele autoturisme autonome, fără volan sau frâne, după ce NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), o autoritate pentru siguranţa transportului din SUA, a indicat faptul că un robot s-ar putea încadra în definiţia legală de şofer.

Google susţine că maşinile vor fi mai sigure atunci când oamenii nu vor avea niciun control sau capacitatea de a interveni în conducerea autoturismului, sistemul de inteligenţă artificială, care funcţionează pe baza datelor primite de la o serie de senzori, hărţi şi camere video, fiind mult mai sigur decât un om.

Această abordare este mult mai categorică faţă de cele pe care le-au avut ceilalţi producători de automobile care se conduc singure, care susţin o progresie mai treptată spre maşinile autonome, în viziunea lor aceasta necesitând în continuare controlul şoferului.

Anul trecut, ideea a întâmpinat un potenţial blocaj atunci când Department of Motor Vehicles din California a spus că toate maşinile autonome care sunt testate pe drumurile statului trebuie să aibă volan şi pedale. Google a fost împotriva acestei propuneri şi a primit un răspuns luna trecută, când secretarul american de transport, Anthony Foxx, a declarat că va propune, în lunile următoare, noi norme naţionale pentru "vehicule complet autonome".

Google a trimis către NHTSA, două scrisori, în noiembrie şi ianuarie, centrate pe ”accesoriile” la care ar trebui să se renunţe. Aici intrau pedalele de frână, instrumentele pentru controlul farurilor, oglinzile retrovizoare şi frânele de parcare.

NHTSA a fost de acord să interpreteze termenul de "conducător auto" în contextul descris de Google, declarând că ”şofer” este cel care conduce maşina, chiar dacă acesta nu este un om, ci un sistem de auto-conducere.

Cu toate acestea, NHTSA a adougat că Google ar trebui să reconsidere unele cerinţe, cum ar fi eliminarea totală a volanului, motivând că acest lucru nu ar afecta autonomia deplină a maşinii.

NHTSA a mai declarat că va lua în considerare elaborarea de noi reguli pentru a modifica definiţia "conducător auto", dar a avertizat că un astfel de proces poate dura ceva timp. În acelaşi timp, Google poate aplica pentru o exceptare de la norme pentru maşinile fără şofer pe care le testează.

În altă ordine de idei, o altă potenţială utilizare a tehnologiei Google pentru maşinile autonome a primit brevet de invenţie, acesta constă într-o platformă de livrare autonomă pentru camioane. 


Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.